جیب برهای صحن مطهر دستگیر شدند

سروان محمد علی رنجبر  اظهار داشت: وقوع چند فقره سرقت از زائرین عراقی، هندی و بحرینی، به کلانتری اعلام که تیمی از ماموران کلانتری تحقیقات پلیسی را در این خصوص آغاز کردند.

سرپرست کلانتری ۲۰۵ صحن مطهر در جزئیات این خبر گفت: مالباختگان در اظهاراتشان اعلام داشتند که چند زن و یک مرد به آنان نزدیک و به بهانه اینکه شما از کشور عراق آمده اند و نذری ما را به حرم امام حسین (ع) بندازید ضمن ابراز ارادت اموال شخصی مان که شامل وجه نقد دینار و دلار و گوشی همراه بوده، ربوده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سارقان ۳ زن و یک مرد می‌باشند و در اطراف پارکینگ حرم مطهر تردد دارند و با دیدن اتوبوس زائرین خارجی به آنان نزدیک می‌شوند و پس از سرقت اموال شخصی زائران به سرعت متواری می‌شوند، ادامه داد: در گشت‌های انتظامی هدفمند، ماموران متهمان را در حالی که در حال گفتگو با زائرین عراقی بودند مشاهده و طرح دستگیری متهمان اجرا و ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر ۴ سارق جیب بر را دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

وی افزود: در بازرسی بدنی از متهم تعدادی دلار و دینار و گوشی همراه، روسری و چادر و ... کشف شد که متهمان در خصوص این البسه اعتراف کردند که پس از سرقت با تغییر پوشش از محل سرقت دور می‌شدند.

کلانتر صحن مطهر با اشاره به اینکه یکی از زائرن عراقی که ۲۰ دقیقه از دستگیری متهمان به کلانتری مراجعه و اعلام سرقت کرده بود، چهره متهمان را مورد شناسایی قرار داد، افزود: با شناسایی چهره متهمان و کشف گوشی همراه مال باخته در اموال کشف شده از متهمان، سارقان چاره‌ای جز به جیب بری از زائرین کشور‌های خارجی نداشتند و اعتراف کردند که در طول یک ماه اخیر مرتکب ۶ فقره سرقت از زائران شده اند.

سروان رنجیر خاطر نشان کرد: اموال کشف شده از متهمان ۱۳ میلیون تومان برآورده شده است.