اعمال تغییرات در فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان

مسعود شکوهی مدیر کل دفتر تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از تغییر و تحولات در فرایند هدایت تحصیلی خبر داد و اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه نظام جامع راهنمایی و مشاوره در حال تدوین است به دنبال این موضوع تحولاتی را در هدایت تحصیلی شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: اکنون نظام جامع راهنمایی و مشاوره در کمیسیون‌های تخصصیشورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است و پیش‌بینی می‌کنیم هفته آینده در این  کمیسیون‌ها به تصویب برسد تا برای نهایی شدن به صحن علنی شورا برود.

مدیر کل دفتر تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از نظام جامع راهنمایی و مشاوره به هدایت تحصیلی مربوط می‌شود، گفت: با توجه به تصویب این نظام در فرایند هدایت تحصیلی بررسی‌های مشاوره‌ای و عواملی این چنینی پررنگ‌تر خواهد شد.

توجه به ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان در فرآیند هدایت تحصیلی

شکوهی تصریح کرد: در تغییرات جدید صرفاً نمرات و وضعیت تحصیلی مد نظر نبوده و به توانایی،علایق، مهارت‌ها، استعداد و حتی ویژگی‌های شخصیتی دانش آموز‌ هم توجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از بانک اطلاعاتی برای پیشبرد اهداف هدایت تحصیلی بهره خواهیم گرفت، گفت: این تغییر و تحولات برای سال تحصیلی ۹۹ اعمال خواهد شد و در سال تحصیلی ۹۸ فرایند کار مانند گذشته است.