مهمترین اقدامات دولت در استان تهران

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه شورای اداری قرچک که در کانون ملائک این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تهران در یک دیدگاه عمومی، به نظر استانی برخورداری است ولی در بررسی شاخص ها، تهران یکی از محروم ترین استان های کشور است و با شاخصه های توسعه فاصله زیادی دارد.

وی افزود: در مسائل زیست محیطی، تهران یکی از آلوده ترین استان های کشور است، هرچند که امسال به لطف خداوند و با بارش نزولات جوی و باد و باران مناسب تهران از ۲۶ روز هوای پاک و ۴۷ روز هوای سالم برخوردار شد ولی واقعیت این است که به لحاظ آلایندگی هوا، تهران یکی از آلوده ترین استان های کشور است.

وی گفت : در حمل و نقل درون شهری ، استان تهران یکی از فرسوده ترین ناوگان را در اختیار دارد که این امر نیز به میزان آلودی هوا می افزاید.

استاندار تهران افزود : کسانی که در جنوب و جنوب غرب و شرق تهران زندگی می کنند همواره با پساب تصفیه نشده و فاضلابی که از جمعیت شمال به این سمت هدایت می شود روبرو هستند و تولید ۸ تا ۹ هزار تن پسماند در شبانه روز و دفع بهداشتی آن به معضلی جدی تبدیل شده است.

وی با اشاره به بروز پدیده بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام گفت : از فرودگاه امام تا مرقد مطهر امام راحل ، ۲۸ نقطه شناسایی شده که از اواخر بهار و طول تابستان ، با بوی نامطبوعی که به مشام می رسد، مشکلی که در هنگام ورود مسافران به تهران، نگاه نامناسبی را از این استان تداعی می کند.

محسنی بندپی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در مقابله با معضلات اجتماعی و برگزاری جلسات شش ماهه سران سه قوه با ایشان در مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: رشد طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، کودکان کار و مشکلات اخلاقی آسیب هایی هستند که در تهران به نسبت سایر مناطق کشور بیشتر است .

وی گفت : استان تهران در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی نیز با کمبودهایی مواجه است به گونه ای که در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری قرچک ۶۴ تخت بیمارستانی، ملارد ۴۰۰ هزار نفری صفر تخت، شهریار۷۰۰ هزار نفری ۲۰۰ تخت و شهرستان قدس ۴۰۰ هزار نفری ۱۱۰ تخت بیمارستانی دارد.

وی افزود : در حوزه فضای آموزشی نیز استان تهران با مشکلات و کمبودهایی مواجه است به گونه ای که هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ کلاس استان به استاندارد سازی سوخت نیاز دارد.

محسنی بندپی افزود: شهرستان قرچک ۲۴۶ کلاس تخریبی و ۳۲۰ کلاس نیازمند به بازسازی دارد.

وی سرانه ورزشی استان تهران را ۲۸ صدم متر مربع به ازاء هر نفر اعلام کرد و افزود: تمامی مسئولان موظفند تا با کار و تلاش ، حق مردم را ادا کرده و با کارهای اساسی، رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان آورند.

وی از احداث ۱۹ بیمارستان در حال احداث در استان تهران به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت در استان تهران یاد کرد.

استاندار تهران کسب رضایت مردم را اولویت مسئولان دانست و افزود: به منظور رضایتمندی مردم باید شاخص های رفاهی افزایش یابد که این مهم باید در معیشت و اشتغال مردم و رونق کسب و کار، تولید و اشتغال نمود پیدا کند.

وی از حمل و نقل ریلی شهرستان های جنوب شرقی تهران به عنوان یکی از ضروریات حمل و نقل عمومی یاد کرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ایران به لحاظ منابع آبی، یکی از فقیرین کشورهای جهان است که میانگین سالانه بارندگی در آن ۲۵۰ میلی متر و یک سوم میانگین جهانی و میزان تبخیر آن سه برابر میانگین جهانی است.

وی کمبود آب را مهمتری چالش توسعه صنعت یاد کرد و افزود: آب قوه محرکه رونق صنعت و اشتغال است، امروز ایران به درجه ای از پیشرفت علمی دست یافته که می تواند با تصفیه فاضلاب خانگی، آن را در حوزه کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار دهد.