بهره برداری کمربند سبز پایتخت" با وسعت ۱۲۵۰ هکتار

علی‌محمد مختاری با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته درختکاری اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، قرار است 2 میلیون نهال در این ایام غرس شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که پیش از هفته درختکاری در تهران رقم خورد، غرس 1100 درخت چنار در خیابان ولی‌عصر(عج) بود که در این طرح درختان کهنسال بین 8 تا 12 جایگزین درختان آفت‌زده و خشک‌شده در خیابان ولی‌عصر(عج)  خواهند شد و طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته طرح تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

مختاری یادآور شد: طرح کمربند سبز  در وسعت 1250 هکتار در دامنه جنوبی البرز نیز یکی دیگر از طرح‌های کلید‌خورده توسط سازمان بوستان‌ها است که تا قبل از سال جدید به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر‌عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با ابراز اینکه شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های 137 و 1888 نهال مورد نیاز خود را سفارش دهند، تصریح کرد: طرح اهداء نهال تا روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد و به هر شهروند تهرانی حداقل 4 نهال اهدا خواهد شد.

وی افزود: تا پایان هفته درختکاری، 2 میلیون نهال در تهران غرس خواهند شد ضمن اینکه در هفته درختکاری برنامه‌های ویژه‌ای در 120 بوستان شهر تهران انجام خواهد شد و شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه از این برنامه استفاده کنند.

مختاری راجع به آماده‌سازی برخی از بوستان‌های تهران برای پذیرایی از مسافران نوروزی و اسکان‌ آنها اظهار کرد: بوستان‌های مبادی ورودی شهر تهران در قسمت‌های مختلف جنوب، شمال، شرق و غرب آماده پذیرش مسافران نوروزی خواهند بود که در این بوستان‌ها چادرهایی نیز برای  اسکان مسافران پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته طرح کمربند سبز تهران تا پایان هفته به‌بهره‌برداری خواهد رسید.