شریعتمداری:فقر باید در جامعه کاهش پیدا کند

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشست مقدماتی شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی اظهار کرد: نهاد‌های حمایتی و خیریه‌ها علاقه‌مند هستند تا اقداماتی برای افزایش بهره وری انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید شرایطی را فراهم کنیم که باعث شود فقر در جامعه کاهش پیدا کند، افزود: شورای عالی رفاه بالاترین رکن در زمینه رفاه و تامین اجتماعی است و با شورا‌های بالادستی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد.

وی ادامه داد: شورای عالی رفاه از ارکان مهم تامین اجتماعی است و اگر مغفول واقع شود برخی اقدامات ناهمگون شکل می‌گیرد که تبعات ناشی از آن را باید با هزینه‌های سنگین‌تری جبران کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه برخی تصمیمات و سیاست‌ها به علل متعدد بوجود آوردنده فقر و تشدید کننده آسیب ها هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، اظهار کرد: باید هماهنگی نهاد‌های حمایتی با نهاد‌های مهمی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی به بهترین حالت خود برسد و شرایطی برای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی بوجود بیاید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید درباره مسائل مهم گفتگو و همفکری کرد، تصریح کرد: توصیه‌های سیاستی شورا در ایجاد شفافیت می‌تواند از مهمترین اقدامات باشد.

وی با بیان اینکه امروز براساس مطالعات بین المللی محرز شده که رشد فساد در کشور‌ها با رشد توامان فقر مواجه است، گفت: اگر شفافیت وجود داشته باشد علتی برای جلوگیری از فساد وجود ندارد.

شریعتمداری  با اشاره به اینکه در جریان رای اعتماد بنده هم این بحث مطرح بود که صندوق‌های بازنشستگی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند، ادامه داد:  منابع دریافتی بیمه شدگان در شکل صحیحی سرمایه گذاری نشده و آن‌ها را با چالش مواجه کرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بودجه ۹۸ بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان منابع برای جبران کسری صندوق‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اگر یک سیاست اصولی به مصوبه شورای عالی رفاه تبدیل و به همه صندوق‌ها ابلاغ شود شاهد شرایط مطلوب تری در صندوق‌ها خواهیم بود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: طرحی در مجلس برای اصلاحات پارامتریک صندوق‌ها در دست بررسی است که باید با همکاری دولت غنی سازی شود تا برای پایداری صندوق‌ها مورد استفاده قرار گیرد.