قوانین جدید برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی

 باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به برنامه این معاونت برای توسعه زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها یکی از ارکان اصلی آموزش علوم پزشکی کشور هستند و در قالب برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برنامه‌هایی برای توسعه اعضای هیات علمی در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه آموزش یکی از زیربنا‌های توسعه نظام سلامت است و برای هرتحولی در سلامت کشور ابتدا باید آموزش علوم پزشکی متحول شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌های این معاونت برای توانمندسازی اعضای هیات علمی در آموزش سخن گفت و افزود: با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی بستر‌های خوبی برای ارائه آموزش‌های الکترویک در حوزه سلامت فراهم شد.

وی ادامه داد: دوره مجازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی برای اعضای هیات علمی برگزار شده و در حال حاضر ۱۳۶۰ نفر از اعضای هیات علمی در این دوره مشغول به تحصیل هستند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: نهادینه کردن اهمیت آموزش در بین اعضای هیات علمی می‌تواند تحول چشمگیری در آموزش ایجاد کند و این دوره مجازی هم همین هدف را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت مصوب شد که تمامی اعضای هیات علمی جدید الاستخدام ملزم به طی دوره مجازی ۹۶ ساعته آموزش پزشکی می‌باشند.

لاریجانی گفت: در این دوره مفاهیم مختلف حوزه آموزش علوم پزشکی از جمله مفاهیم مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش گنجانده شده است.

وی ادامه داد: آشنایی اعضای هیات علمی با این مفاهیم در بدو ورود به نظام سلامت می‌تواند تاثیر زیادی در نقش آموزشی این همکاران در دانشگاه‌ها داشته باشد و بدون شک ارتقای آموزش، زمینه‌های ارتقا در تمامی ارکان حوزه سلامت را به همراه خواهد داشت.