واکنش وزیر آموزش و پرورش به جایزه خودروی سواری برای نفر برتر کنکور 98

یکی از نکاتی که سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بر آن تأکید دارد و بارها در سخنرانی‌ها، جلسات و همایش‌ها بر آن اشاره کرده، تأثیر منفی کنکور در نظام آموزش و پرورش است اما به نظر می‌رسد عملکرد بدنه آموزش و پرورش این باور را ندارد.

در شرایطی که وزیر آموزش و پرورش، کنکور را دشمن تربیت می‌داند و معتقد است که کنکور تیشه به ریشه تربیت صحیح می‌زند، اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان تبلیغات می‌‌کند که به نفر برتر کنکور، خودروی سواری جایزه می‌دهد و همچنین 99 جایزه دیگر نیز برای برترین‌های کنکور در نظر گرفته است.

در همین راستا نیز چندی پیش در خبرگزاری فارس، مطلبی منتشر شد با این عنوان اینکه «آموزش و پرورش با دست پس می‌زند با پا پیش می‌کشد!» و البته در این چند روز پاسخی از سوی آموزش و پرورش منتشر نشده است و به همین دلیل سراغ وزیر آموزش و پرورش رفتیم.

بطحایی در واکنش به موضوع تبلیغات اهدای خودرو و جایزه به برترین‌های کنکور توسط آموزش و پرورش به خبرنگار فارس، گفت: آموزش و پرورش که خودروی سواری نمی‌تواند به کسی بدهد.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «شاید با همکاری اسپانسرها این اقدام در حال انجام است»، اظهار کرد: این موضوع را عقب‌نشینی تلقی نکنید؛ برای اینکه به نقطه مورد نظرمان برسیم باید فرایندی را طی کنیم؛ در حالی که در رشته پزشکی تعداد داوطلبان آن، چندین ده برابر ظرفیت‌هاست و به عنوان یک رشته ممتاز در کشور شناخته می‌شود، نمی‌توانیم بگوییم بچه‌ها در کنکور شرکت نکنید و پزشکی نروید.

وی ادامه داد: برای رسیدن به آن نقطه، زمان لازم دارد؛ باید اولیا و افکار عمومی آماده شوند و به تدریج همین حرف‌ها که گفته می‌شود، تسری پیدا کند؛ رسانه‌ها باید کمک شایان توجه در این زمینه داشته باشند تا ما بتوانیم به آن نقطه برسیم.

بطحایی تصریح کرد: نشانه‌ها حاکی از آن است که ما در یکسال گذشته قدم‌های خوبی را در این زمینه برداشتیم یعنی افکار عمومی در حال حاضر کم‌کم دارد به این موضوع توجه می‌کند که نیازی نیست فرزندم با سختی و فشارهای روحی و عصبی، بهترین ایام عمرش را به آماده شدن برای کنکور در فلان رشته اختصاص دهد و این اتفاق به تدریج می‌افتد.

وی درباره تبلیغات کنکور توسط آموزش و پرورش برخی استان‌ها گفت: مجددا تأکید می‌کنم که آموزش و پرورش نباید خودش به موضوع کنکور دامن بزند و من درباره هرمزگان پیگیری می‌کنم.