آموزش اصول مدیریت بحران به ۱۵۶۰ سرباز در دوران آموزشی

اسماعیل نجار اظهار داشت:بار‌ها تاکید کرده ایم که باید یک کار اساسی در بحث آموزش مدیریت بحران در سطوح مختلف جامعه و مسئولان انجام بدهیم و از همه ظرفیت‌های کشور در مدیریت بحران استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود:در همین راستا تا جایی که میسر بوده کار را دنبال کرده ایم.

وی اضافه کرد:سالیانه تعداد زیادی سرباز در پادگان‌ها آموزش نظامی می‌بینند و به عنوان سرباز وظیفه در ارگان‌ها و نقاط مختلف کشور خدمت می‌کنند، با توجه به موضوع استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور پیشنهادی به عنوان هر سرباز وظیفه یک امدادگربه سازمان نیرو‌های مسلح ارائه کردیم.

نجار گفت: جلسات متعددی در این خصوص با نیرو‌های مسلح داشتیم و سرانجام تفاهم نامه‌ای در این باره ایجاد شد. طبق این تفاهم نامه سربازان در دوره‌ای که در پادگان‌ها آموزش نظامی می‌بینند دوره  اصول مدیریت بحران را نیز می‌گذارنند.

وی با بیان اینکه سازمان جمعیت هلال احمر کشور این سربازان را آموزش می‌دهد ادامه داد:فعلا در دو مرکز آموزشی حدود ۱۵۶۰ نفر آموزش محقق شده است.

نجار گفت:هر سرباز باید سی ساعت آموزش مدیریت بحران را درکنار آموزش‌های نظامی ببیند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد:از هر ظرفیتی که بتوانیم برای سطح ارتقا مردم انجام بدهیم استفاده خواهیم کرد و بحث ما این است که این سربازان پس از پایان دوران خدمت وقتی وارد زندگی شخصی خود می‌شوند آموزش‌هایی را که فرا گرفته اند به خانواده، دوستان و آشنایان ود خود منتقل می‌کنند.