سیلاب شیراز ۱۱ کشته و ۳۵ زخمی بر جای گذاشت/‌‌ ورودی شهر‌‌ مسدود است

بارش شدید باران که از بامداد امروز در استان فارس آغاز شده بود، از حوالی ساعت 11 منجر به وقوع سیلاب شدید در منطقه دروازه قران، میدان ابوکلام، هفت‌تنان و مسیرهای منتهی به این مناطق شده بود.

ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود  است

رئیس پلیس راه شمال استان فارس در پی این حادثه از برخورد تعداد 100 خودرو در ورودی دروازه قرآن خبر داد و گفت: به دلیل آب گرفتگی ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود  است و تا اطلاع ثانوی تردد از این مسیر امکانپذیر نخواهد بود.

سرهنگ عبدالهاشم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر اینکه عبور و مرور از منطقه دروازه قرآن غیر ممکن شده و در تلاش هستیم تا پایان امروز این مسیر بازگشایی شود، گفت: دیگرمحورهای مواصلاتی استان فارس باز و تردد در آنها جریان دارد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سیلابی شدن در مسیرهای مواصلاتی استان  از سفرهای غیر ضروری از این مسیرها خودداری کنند.

استقرار 5 تیم عملیاتی هلال احمر

بنا به گفته حسین درویشی، مدیر جمعیت هلال احمر استان فارس نیز از استقرار 5 تیم عملیاتی در منطقه سیل زده خبر داد.

تشکیل جلسه فوری بحران در استان فارس

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس از تشکیل جلسه فوری بحران در استان فارس برای کنترل اوضاع خبر داد و گفت: میزان خسارت سیلاب شیراز ‌هنوز مشخص نیست.

هشدارهای علوم پزشکی شیراز

علوم پزشکی شیراز نیز هشدارهایی برای حفظ سلامت مردم اعلام کرده از جمله اینکه  شهروندان باید با سیلاب مانند فاضلاب برخورد کنند و تحت هیچ شرایطی از آب چاه استفاده نکنند.

همچنین در این بیانیه آمده است که  از تماس بدن با آب سیلاب باید پرهیز کنیم و بدون چکمه در سیلاب راه نرویم، اگر سیلاب وارد منزل شد بعد از خارج کردن سیلاب وسایل منزل باید شستشو و ضد عفونی شوند.

مردم از منازل خود خارج نشوند

‌عنایت‌الله رحیمی استاندا‌ر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با اشاره به‌ وقوع سیلاب در برخی مناطق شیراز اظهار داشت: این سیلاب در کمتر از 10 دقیقه از ارتفاعات تنگ الله‌اکبر شروع و در ورودی شهر شیراز و در د‌راوزه قرآن خودروهای در حال حرکت را با خود برد.

وی علت این سیلاب را  حجم زیاد بارندگی اعلام کرد و افزود: نیروهای امدادرسان در صحنه حضور دارد و امیداریم حداقل تلفات را داشته باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه خودروهای که از شیراز به سمت اصفهان در حال حرکت بودند با مشکل مواجه شدند، تصریح کرد: از مردم درخواست کرده ایم که از منازل خود بیرون نیا‌یند تا بتوانیم اوضاع را تحت کنترل داشته باشیم.

11 کشته و 35 زخمی ‌در سیل شیراز

‌همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی اورژانس کشور اعلام کرد‌‌ 11 نفر در سیل شیراز جان باختند و ‌تاکنون 35 مصدوم برجای گذاشته ‌و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و  16 دستگاه آمبولانس درحال امدارسانى به سیل‌زدگان است.

انتقال ‌اجساد جان‌باختگان سیل شیراز به پزشکی قانونی فارس ‌

مدیرکل پزشکی قانونی فارس با اشاره به جانباختگان حادثه سیل دروازه قران شیراز گفت: ‌اجساد جان‌باختگان سیل شیراز به پزشکی قانونی فارس انتقال یافت‌‌.

سعید غلامزاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به جانباختگان حادثه سیل دروازه قران شیراز اظهار داشت: ‌پزشکی قانونی استان برای تشریح اجساد آمادگی کامل را دارد.

وی گفت: تعدادی از اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافته ولی تعداد دقیق کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست، پزشکی قانونی استان برای تشریح اجساد آمادگی کامل را دارد.

انتقال مصدومان سیل شیراز به مراکز درمانی‌

استاندار فارس با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های امدادرسان در محل حاضر هستند، گفت: در حال حاضر وضعیت شهر در ثبات است.

‌عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس با بیان اینکه در عرض 10 دقیقه بارش سنگین منجر به سیل شد، اظهار داشت: مسیر دروازه قرآن و خودروهایی که از شیراز به سمت اصفهان می‌رفتند دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه مصدومین به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: مراکز درمانی، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در محل حاضر هستند.

استاندار فارس با بیان اینکه 50 خودرو در سانحه گرفتار سیل شدند، افزود: تعدادی از سرنشینان فوت شدند که اجساد به پزشکی قانونی منتقل شده است.

نعمتی، معاون اماکن حرم مطهر شاهچراغ(ع) از آمادگی حرم مطهر برای اسکان مسافران در شبستان حرم خبر داد.

شهرداری شیراز اعلام کرد که مسافران به منظور اسکان از سالن‌های سرپوشیده مشخص شده توسط شهرداری شیراز و به ویژه نمایشگاه بین‌المللی شیراز واقع در شهرک گلستان استفاده کنند.

روابط عمومی اداره ورزش و جوانان فارس نیز اعلام کرد در همه اماکن ورزشی استان فارس، به روی شهروندان و ساکنین و مسافران باز است و هموطنان در صورت بروز مشکل به نزدیک ترین مکان ورزشی استان مراجعه کنند.

دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان فارس  نیز اعلام کرده که با توجه به وضعیت خاص مسافران که به علت سیل مدارک و وسایل شخصی و شناسائی خود را از دست داده‌اند،از تمامی مهمانپذیرها،هتل ها،اقامتگاههای بوم گردی،و کمپ ها و  سایر مراکز اسکان خواهشمند است نسبت به پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران اقدام نموده تا پس از اسکان و آرامش موارد پذیرش آنها انجام شود.