آخرین وضعیت فرودگاه‌ها با ورود سامانه بارشی جدید

حسین اسفندیاری با اشاره به این‌که علی‌رغم ورود سامانه بارشی جدید به ایران و بویژه در غرب، فرودگاه‌ها مشکلی برای انجام پروازهای مختلف ندارند، اظهار کرد: هرچند ورود سامانه جدید بارشی در نقاط غربی کشور اثرگذار بوده است اما در حال حاضر پروازها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش و رعد و برق در ایلام شدید بود اما خوشبختانه علی‌رغم این مساله نیز پروازهای فرودگاه ایلام نیز مد نظر قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهی درباره تأخیر پروازها در چنین شرایط جوی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، تأخیر پروازها به دلیل دید کم و حتی دید صفر اجتناب ناپذیر است اما این مساله منجر به بسته شدن هیچ یک از فرودگاه‌ها نشده و فعالیت‌ها طبق روال انجام می‌شود.

اسفندیاری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی با توجه به وضعیت مسیر و مسائل فنی هواپیما، برنامه‌های پروازی خود را مد نظر قرار می‌دهند؛ هرچند ممکن است به دلایل فنی و یا وضعیت نامناسب جوی، مجوز برخی پروازها صادر نشود.

وی با تاکید بر این‌که مسافران باید در چنین شرایط خاص آب و هوایی از وضعیت پرواز خود اطمینان حاصل کنند بیان کرد: مسافران برای اطمینان از پرواز خود در چنین شرایط جوی باید از طریق شماره تماس اطلاعات پرواز فرودگاه‌ها بدون پیش شماره، عدد ۱۹۹ را شماره‌گیری کنند و از آخرین وضعیت پرواز در شهر مذکور از مبدا به مقصد مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته به دلیل سیل زدگی برخی استان‌ها فرودگاه‌های گرگان و مازندران با شرایط خاصی همراه بود و در حال حاضر با وجود ورود سامانه بارشی جدید به کشور، خوشبختانه هیچ یک از فرودگاه‌ها با مشکلی همراه نشده‌اند و پروازها طبق برنامه زمان‌بندی شده در حال انجامند؛ هرچند که ممکن است به دلایل عدیده ذکر شده، برخی پروازها با تأخیر و یا لغو سفر همراه شوند که مسافران باید قبل از رفتن به فرودگاه، نسبت به وضعیت پرواز خود کسب اطلاع کنند و پس از آن راه فرودگاه شوند.