گلایه ی سردار رحیمی از عدم تخصیص زمین برای افزایش کلانتری‌ها

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت پیش از ظهر امروز در نشست خبری آغاز سال ۹۸ با اشاره به سخنان سردار، فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر اینکه دو هزار پاسگاه و کلانتری در کشور وجود دارد اما همچنان ۱۹۵۰ پاسگاه و کلانتری در کشور کم داریم اظهار داشت: کلانتری‌های تهران بر اساس مصوبه شورای امنیت باید به عدد ۲۰۰ برسد.

وی افزود: در گام اول تصمیم گرفته شد ۴۰ کلانتری به تعداد کلانتری‌های موجود اضافه شود اما تا به امروز که از آن تصمیم حدود ۱۰ سال گذشته است یک عدد کلانتری هم به کلانتری‌های موجود اضافه نشده است.

سردار رحیمی با اشاره به لزوم تعداد بیشتری کلانتری در پایتخت خاطرنشان کرد: مراجعه به کلانتری‌ها بسیار بالاست، تعداد کلانتری‌ها نسبت به جمعیت و وقوع جرایم در این شهر بسیار کم است. و همین موضوع راندمان و کیفیت کار را پایین می‌آورد و بعضاً مشاهده می‌شود مردم از عملکرد مأموران ما در کلانتری‌ها رضایت کامل ندارند.

رئیس پلیس تهران بزرگ یادآور شد: شورای تأمین، استاندار، فرماندار و شهردار باید گام‌های اولیه را برای افزایش تعداد کلانتری‌ها بردارند که متأسفانه هیچکدام از این افراد تا به امروز اقدام مثبتی در جهت اضافه کردن حتی یک کلانتری به تعداد کلانتری‌های موجود در تهران نکردند.

وی با اشاره به آخرین رایزنی‌هایی که پلیس با نمایندگان مجلس برای افزایش تعداد پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها در تهران داشته است، تصریح کرد: در آخرین رایزنی‌ها که با نمایندگان مجلس برای افزایش تعداد کلانتری‌ها داشته‌ایم، قرار شد در امسال و نهایتاً سال ۹۹ حداقل تعدادی اندک به تعداد کلانتری‌های موجود اضافه شود و نمایندگان مجلس این قول را به ما دادند.

سردار رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: تا این لحظه هیچ زمینی به طور رسمی برای افزایش کلانتری‌ها تخصیص داده نشده و هیچ فرد و یا نهادی نمی‌تواند ادعا کند زمین و یا تجهیزاتی برای افزایش کلانتری یا پاسگاه‌ها به پلیس داده است.