احداث آشپزخانه‌ای با پخت بیش از 4 هزار غذا

درباره اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل‌زده استان لرستان، اظهار داشت: تیم‌های ما در سه منطقه نورآباد، پلدختر و معمولان خدمات لازم را ارائه می‌دهند و در روزهای نخست حادثه سیل نیروهای ما با توجه به اینکه راه‌های ارتباطی در معمولان مسدود بود وارد عمل شدند و از سه روز گذشته 150 نفر به این منطقه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسیر ارتباطی خیلی از روستاهای معمولان مسدود است روز گذشته 24 خودروی آفرود همراه با تجهیزات از جمله لباس، اغذیه و دیگر وسایل مورد نیاز به ستاد معمولان رفتند و کالاها را تحویل دادند.

مسؤول ستاد امدادرسانی به مناطق سیل‌زده قرارگاه امام رضا(ع) یادآور شد: مقدمات راه‌اندازی آشپزخانه‌ای با پخت 4 هزار غذا انجام شده است و خشکبار آن نیز هم اکنون رسیده است و از امروز شروع به طبخ غذا می‌کند.

غلامحسینی یادآور شد: در پلدختر نیز 250 نیروی جهادی مستقر شدند و در خانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نیروهای جهادی این قرارگاه چگونه به فراخوان شدند و در محل حادثه حضور یافتند، گفت: دفاتر استانی قرارگاه امام رضا(ع) نیروهای جهادی شهرستان و استان را شناسایی می‌کنند  و در هنگام بروز حادثه از این نیروها استفاده می‌شود.

مسؤول ستاد امدادرسانی به مناطق سیل‌زده قرارگاه امام رضا(ع)، گفت: امروز این ظرفیت وجود دارد که در پلدختر 600 نیرو داشته باشیم.

غلامحسینی افزود: در حال حاضر تیم پزشکی، تیم دامپزشکی و تیم روانشناسی وارد منطقه شده‌اند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه زیستگاه مردم در استان لرستان از بین رفته است و تمامی وسایل آنها دیگر قابل استفاده نیست بنابراین از مردم درخواست می‌شود که پتو، لباس نو، وسایل آشپزخانه، لوازم خانگی به این مناطق ارسال کنند و درخواست ویژه‌ای نیز داریم که مردم دفتر،کتاب و لوازم‌التحریر به این مناطق ارسال کنند چرا که در این خصوص کمبودهای زیادی وجود دارد.

مسؤول ستاد امدادرسانی به مناطق سیل‌زده قرارگاه امام رضا(ع) گفت: در حال حاضر آب‌گرفتگی در لرستان وجود ندارد ولی گِل‌های بسیاری در سطح شهر و روستا باقی مانده است البته بچه‌های سپاه و ارتش 24 ساعته در حال فعالیت هستند.