سرانجام اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان و زمان دقیق  اجرای آن

 لایحه طرح رتبه بندی فرهنگیان بعد از کشمکش‌های بسیار در نهایت شهریور سال گذشته به دولت رسید و در ترافیک سنگین بحث و بررسی طرح‌ها قرار گرفت البته با توجه به تخصیص ردیف بودجه مستقل برای اجرای طرح، امیدها برای برقراری این طرح از مهر امسال قوت گرفت اما طرح رتبه‌بندی فرهنگیان  هنوز به مجلس هم نرسیده است تا مراحل قانونی آن به طور کامل طی شود و به طور رسمی به مرحله اجرا برسد؛  همین موضوع شائبه‌هایی را مبنی بر اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان در پی داشته است.

از طرفی برخی از بهارستانی‌ها مانعی برای اجرای طرح نمی‌بینند اما برخی دیگر ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شده و تاخیر در ارسال لایحه به مجلس را علل ناکامی طرح  و مصمم نبودن دولت در فرآیند اجرا می‌دانند و این در حالی‌است که وزیر آموزش و پرورش هم نسبت به اجرای طرح ابراز امیدواری کرده است.

طی شدن مسیر اداری طرح رتبه‌بندی فرهنگیان

سید محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره سرانجام اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان و زمان دقیق  اجرای آن اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی مسیر اداری خودش را طی کرده است و در کمیسیون‌های دولت مطرح و  تصویب شد و سپس به صحن رسید.

وی ادامه داد: در صحن دولت این طرح طی ۲ جلسه بررسی شده بود و به جلسه بعد موکول شد اما متاسفانه با برخی اولویت‌های دیگر مواجه شد و  برای جلسه دولت ای اولویت‌ها  بسیار مهم بود که از جمله این اولویت‌ها می‌توان به موضوع بودجه و تغییر ساختار آن اشاره کرد و بعد از آن هم متاسفانه سیل و مسائل حول آن اتفاق افتاد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امیدوارم طی ۲-۳ جلسه آینده، دولت ادامه بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را در دستور کار قرار دهد تا این لایحه آماده و به  مجلس ارجاع داده شود.

اولویت‌های پیش آمده در دولت مجال بررسی را فراهم نکرد

بطحایی ادامه داد: با توجه به این شرایط، طرح رتبه بندی فرهنگیان همچنان در دستور کار دولت قرار دارد و دولت مصمم است تا این لایحه را آماده کند و به مجلس بفرستد اما اولویت‌های پیش آمده در دولت مجال بررسی را تاکنون فراهم نکرده است  اما در اولین فرصت در دستور قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا معلمان از مهر ۹۸ می‌توانند امیدوار به اجرای طرح باشند یا خیر» تاکید کرد: نسبت به اجرایی کردن این طرح طی امسال بسیار امیدوار هستیم یعنی امسال به عنوان سال اجرای مرحله نخست رتبه بندی خواهد بود و به لطف خداوند این کار اتفاق می‌افتد.