جانبازان، ذخیره های با ارزش دانشگاه جهاد

سلام بر برترین جانباز تاریخ بشریت ، عباس بن علی علیه السلام ،عبد صالحی که مطیع خداوند و رسول و امامان زمانش علیهم السلام بود ، بصیرتی نافذ داشت و ایمانی عمیق و ادبی زبانزد خاص و عام ؛ او که وفاداری را به حد اعلی رساند و تا پای جان تسلیم رضای پروردگارش بود .

و سلام بر جانبازهای سرافراز کشورم ، دلاورمردان سرفراز وطنم ، ذخیره های با ارزش دانشگاه جهاد و دفاع و مقاومت ، یادگاران آزمایش بزرگ الهی در نبرد حق و باطل ، آنها که از وادی شهادت بازگشتند ولی نه به اختیار خود که به مشیت الهی ، و قطعا تلخی این ماندن سخت تر از شیرینی آن رفتن است؛ آیه های ایثاری که وجودشان یادآور روزهای سخت جهاد اکبر است و بزرگترین سرمایه شان، قلب شکسته ای که از جاماندن از رفیقان شهیدشان دارند.

اینان شهیدان زنده در عالم خاکند و منتظران فراخوان الهی برای وصال به معبود و معشوق ، مسافران عرش اعلا و اسیران فرش دنیا .

و چه میدانیم ما از زندگی سخت این جانبازان و از دنیای آنها ! از آنان که از گردن قطع نخاع هستند ، آنان که سالهاست از روی تخت بلند نشده اند ، آنان که آسایشگاه را به خانه خود ترجیح داده اند تا مزاحم خانواده شان نباشند ، آنها که سالهاست فقط سقف بی رنگ و روی آسایشگاه ، سینمای دیدشان است . آنانی که گاه 30 سال است با نی غذا میخورند ، و آنهایی که با وجود تمام بی مهری ها  ،هیچ گاه زبان به گلایه و شکوایه باز نمیکنند و صبوری ،خصلت خود و خانواده شان است ، چرا که معتقدند اعضای بدن خود را فقط با خدای خود معامله کرده اند  ولا غیر . و از این شرایطشان نه تنها پشیمان نیستند که میگویند اگر باز هم جان در بدن داشته باشیم ،فدای اسلام و انقلاب و رهبرمان میکنیم.

و چه بی انصافند آنان که شرایط زندگی سخت خانواده های جانبازان را ندیده و نشناخته اند و به اندک سهمیه های متعلق به خانواده ایثارگران (که اکثرا نیز صرفا بر روی کاغذ هستند و در عمل هیچ خبر و اثری از آنها دیده نمیشود) معترضند .

درود فراوان بر همسران فداکار جانبازان ، شیرزنانی که برای خانواده خود مردند و برای دردهای همسرشان سنگ صبور و برای آلام و درددلهای آنان شنوا . پروانگانی که گرد شمع وجود همسرانشان طواف میکنند و دم نمیزنند و تکریم عظمت روحی آنان بر ما شایسته است و لازم .

و باز در نهایت کلامم ، روز جانباز را تبریک میگویم به رهبر عزیزم ، او که در روز پدر ، روز پاسدار و روز جانباز ، نامش و وجودش سر لوحه قلمم است و زبانم جز برای دعا به سلامتی جانش نمیگردد . روزتان مبارک

صفورا ترقی