به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرنگار انتظامی فارس بیان داشت: بر اساس دستور سرلشکر فیروزآبادی اضافه خدمت غیبت سربازانی که خود را تا خرداد سال آینده به خدمت معرفی میکنند بخشیده شده است اما این به آن معنا نیست که تبعات غیبت از روی آنها برداشته شود.

وی اذعان داشت: اگر فرد در سن مشمولیت و اعزام، در شرایط انواع معافیت‌ها قرار گرفته باشد ولی به خدمت نیامده و در زمره افراد غایب محسوب شده باشد علاوه بر حذف اضافه خدمت می‌تواند با مراجعه به پلیس + ۱۰ و ارائه مدارک از معافیت خدمتی بهره‌مند شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از آنجایی که سن سربازی در قانون جدید از ۱۸ سال ته ۱۹ سال رسیده یک مقدار حجم کار افزایش یافته لذا مجوز معافیت افراد ۴۵ روز پس از تشکیل پرونده صادر خواهد شد.

کمالی ادامه داد: اما تعداد دیگری از افراد وجود دارند که در زمان اعزامشان از هیچ گونه معافیتی بهره‌مند نبودند ولی در زمان غیبت به دلیل فوت پدر و یا طلاق مادر جزء شرایط کفالت یا معافیت از خدمت قرار گرفته‌اند. از آنجایی که این افراد در زمان قانونی خود به خدمت اعزام نشده‌اند تنها اضافه خدمت آنها بخشوده خواهد شد و نمی‌‌توانند از انواع معافیت‌ها بهره ببرند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که آیا معافیتهای پزشکی نیز جزء این شرایط محسوب خواهد شد یا خیر اذعان داشت: تنها در این شرایط افراد غایب که به صورت غیر قانونی به خدمت نیامدهاند میتوانند از معافیت بهرهمند شوند.