ابلاغ نقشه راه خدمات به دانش‌آموزان و فرهنگیان سیل‌زده

در پی وقوع حوادث سیل اخیر در تعدادی از استان‌های کشور، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در راستای مدیریت بهینه خدمت‌رسانی در برخی از مناطق و استان‌های کشور و ضرورت کمک به دانش‌آموزان و فرهنگیان آسیب‌دیده و همراهی ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها و همچنین با توجه به‌ ضرورت ایجاد هماهنگی، تقسیم وظایف و بسیج امکانات و ظرفیت‌های موجود، مواردی را به‌عنوان نقشه راه و در راستای مدیریت بهینه خدمت‌رسانی به استان‌ها ابلاغ کرد.

بر این اساس، سازوکارهای اجرایی، امور آموزشی، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌ریزی فرهنگی ـ هنری، اعزام گروه‌های جهادی، سازماندهی کمک‌های نقدی و غیر نقدی، بازسازی و نوسازی و ... از جمله مواردی است که در این دستورالعمل ارائه‌ شده است.

بر اساس این نقشه راه، تشکیل کارگروه هماهنگی و کمک‌رسانی به فرهنگیان و دانش‌آموزان مناطق آسیب‌دیده با مسؤولیت رضا مددی مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش و واحدهای ذی‌ربط تعیین شد.

همچنین نمایندگان وزیر در استان‌های سیل‌زده شامل مجتبی زینی‌وند (معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی) در استان خوزستان، شاپور محمدزاده (معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی) در استان لرستان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم (معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی) در استان گلستان معرفی شدند.