گودبرداری جان یک کارگر را گرفت

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران، با اشاره به وقوع یک فقره حادثه ریزش آوار گفت: در ساعت ۱۶:۰۹ عصر امروز وقوع یک فقره ریزش آوار در خیابان انقلاب خیابان مدنی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد.

وی افزود: به محض اعلام حادثه، آتش‌نشانان سه ایستگاه به محل اعزام شدند که ۴ دقیقه بعد به محل حادثه رسیدند و مشخص شد در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع گود برادری‌هایی با عمق ۱۰ تا ۱۵ متر ایجاد شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: بررسی‌ها نشان داد که کارگران در بخش شمالی این زمین در حال کار بوده اند که دیوار دچار ریزش شده و به اذعان کارگران یک فرد زیر آوار مدفون شده بود.

جلال ملکی گفت: با توجه به احتمال ریزش مجدد دیواره ابتدا اقدامات تثبیت دیوار انجام شد و سپس نسبت به شناسایی محل دفن این کارگر اقدام شد.

وی گفت: بعد از مدتی تلاش کارگری ۳۳ ساله از داخل آوار خارج شد و به عوامل اورژانس تحویل داده شد اما پس از معاینات مشخص شد که این فرد فوت کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: در ساعت ۱۸ عملیات آوار برداری به پایان رسید و محل به عوامل انتظامی و مالکان تحویل داده شد.

جلال ملکی خاطرنشان کرد: گودبرداری‌های عمیق باید با ایمنی بیشتری انجام شود و با توجه به اینکه این روزها روزهای پر بارشی بوده است احتمال نم زدگی لایه‌های زیرین خاک وجود دارد و همین امر باعث جا به جایی لایه‌های زیرین خاک و وقوع حوادث مشابه می‌شود.