دشمنان و مخلان امنیت باید اقتدار یگان ویژه را درک کنند

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در بازدید از یگان ویژه استان قزوین در جمع کارکنان این یگان با بیان اینکه اقتدار، حاصل یک تلاش گروهی است، گفت: اقتدار امری معنوی است و یگان ویژه نیز باید دارای اقتدار باشد؛ این یگان هم باید در خود احساس قدرت کند و هم آحاد ملت دریابند که پاسدار امنیت فردی و اجتماعی آن‌ها یک مجموعه مقتدر است؛ دشمنان و مخلان امنیت نیز باید اقتدار یگان ویژه را درک کنند.

وی وجود نیروهای جوان، افسران باتجربه و تحصیل کرده را از شاخص‌های اصلی یگان ویژه عنوان کرد و افزود: آمادگی جسمانی بالا، توان عملیاتی و علمی و بصیرت نیز از ویژگی های دیگر این نیرو است که باید هر ساله آن را ارتقاء داد و بازخورد آن را نیز در رزمایش ها و مانورهای عملی مشاهده کرد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا با اشاره به رویکرد اجتماعی یگان ویژه گفت: پلیس یگان ویژه باید جامعه محور باشد و با محوریت جامعه با اطمینان بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهد، در این صورت امنیت بیشتری در جامعه حکم فرما و اثر بخشی آن نیز بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: هدف یگان ویژه، خدمت به آحاد مردم در تمامی طبقات اجتماعی جامعه است و امنیت و آرامشی که در جامعه حاکم شده حاکی از اقدامات شبانه روزی کارکنان نیروی عظیم انتظامی است.

سردار کرمی با اشاره به اینکه آموزش، پایه و زیربنای مأموریت های موفق پلیسی است، گفت: استفاده از روش های نوین آموزش و به کارگیری شیوه های علمی و دانش پلیسی منجر به تغییر رفتار حرفه‌ای و موفقیت پلیس در مأموریت ها می شود.