۱۵۰۰ کتابخانه آموزشگاه تحصیلی تهران مجهز می شوند

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در ارتباط با اقداماتی که در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی تهران برای دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت، گفت: با هماهنگی انجام شده بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز در قالب اردوی یک روز هم‌نشینی با کتاب از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش افزود: عمده شرکت‌کنندگان در بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از دانش‌آموزان آموزش پرورش شهر و شهرستان‌های تهران هستند که اردوی دختران وپسران به تفکیک برگزار خواهد شد؛ امسال با مشارکت معاونت فرهنگی وزات ارشاد اسلامی کتابخانه ۱۵۰۰ آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی تجهیز می‌شوند.

رمضانی ادامه داد: رقم تعین شده برای ارائه به هر کتابخانه توسط نمایشگاه یک میلیون تومان است که بعد از انتخاب کتاب‌ها توسط نمایندگان مدارس و بررسی کتب توسط کارشناسان پس از پایان نمایشگاه از ناشرین خریداری خواهد شد؛ مجری این طرح نمایشگاه مؤسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به معاونت پروشی آموزش‌وپروش است.

وی در پایان گفت: مدارس می‌توانند با ورود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب نسبت به تهیه فرم انتخاب کتاب از مؤسسه منادی تربیت اقدام کنند؛ هزینه اجرای این طرح به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال می‌باشد که از طریق معاونت وزارت فرهنگ ارشاد اسلام تأمین خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: این طرح در دو سال گذشته اجرایی شده است که با در نظر گرفتن طرح در نمایشگاه سی و دوم، کتابخانه تعدادی از آموزشگاه‌ها با مناسب ترین کتب ناشرین تجهیز خواهد شد.