اشیاء گم شده را با پلتفرم متحرک بیابید

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، پلتفرم IPURSE محققان دانشگاه وولنگونگ دبي كه يك سيستم هوشمند بر روي يك صفحه متحرك بوده، به پيگيري اجسام درون كيف فرد كه بر روي آنها برچسبهاي سامانه بازشناسي با امواج راديويي (RFID) چسبانده شده، پرداخته و در زمان گم شدن آنها هشدار ميدهد.

این سیستم که فناوریهای RFID و NFC(ارتباطات حوزه نزدیک) را در یک جایگاه ترکیب کرده است، سیستم نظارت هوشمند برای یادآوری اجسام مورد نیاز و هشدار در زمان گم شدن آنها را به کاربران ارائه می‌کند.

همچنین می‌توان این سیستم را با خصوصیات هوشمند دیگر مانند تنظیمات آب‌وهوایی به همراه یک برچسب RFID بر روی چتر یا بارانی فرد برای یادآوری در زمانهای مورد نیاز ترکیب کرد.

به گفته محققان، پیشرفتهای آینده ممکن است بتواند این سیستم را به شبکه‌های اجتماعی آنلاین متصل کرده تا دوستان و آشنایان فرد در صورت پیدا کردن اشیا گمشده به وی خبر بدهند!

برچسبهای RFID نوعی تراشه‌های کوچک بوده که قابل ذخیره‌سازی و ارسال اطلاعات با علائم فرکانس رادیویی بوده و حتی با یک پشتوانه چسبنده مناسب قابل اتصال به تمام اجسام هستند.

یک بازخوان RFID مانند آنتن برای دریافت و انتقال علائم بر روی برچسب‌ها عمل می‌کند. فناوری NFC یک فناوری اتصال بی‌سیم کوتاه‌برد است که تعامل دو طرفه ساده و ایمن را میان دستگاه‌های الکترونیکی ارائه کرده و بسیار سریعتر و ایمن‌تر از بلوتوثاست.

بازخوان NFC همچنین قادر به خوانش برچسب‌های RFID بوده، از این رو محققان با ترکیب این دو فناوری در یک سیستم هوشمند برای نظارت هوشمند بر وسایل شخصی پرداخته‌اند.