امام جمعه موقت تهران: حرکت بدون علم ممنوع است

همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز کشور برای بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در این مراسم اظهار کرد: کسانی هستند که نقش تعیین‌کننده‌ای در رشد و ارتقای کشور دارند و نظام آموزش و پرورش کشور مرهون تلاش‌های این عزیزان است و این افراد با نام بسیار زیبا و الهام‌بخش خیرین مدرسه‌ساز شناخته می‌شوند. 

وی ضمن آرزوی سلامتی برای آقای حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که در بستر بیماری است، ادامه داد: از اقدامات ارزشمند شما در حمایت و پشتیبانی آموزش و پرورش کشور به ویژه در استان‌هایی که در حادثه سیل اخیر آسیب دیدند به نوبه خود تشکر و تقدیر می‌کنم‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد خطاب به خیرین مدرسه‌ساز، افزود: باید حماسه بزرگی در قرار گرفتن کنار مردم شریف ایران در استان‌های آسیب‌دیده خلق شود و شما پرچمدار این راه هستید؛ شما امروز در صف نخست در حوزه علم قرار دارید.

وی با تأکید بر مدیریت مبتنی بر علم، اظهار کرد: در سال ۹۷ کل آب ورودی در استان خوزستان ۱۳ میلیارد مترمکعب بود و در سال ۹۸ در کمتر از یک ماه این میزان ۳۵ میلیارد متر مکعب شد و نکته مهم اینکه در این استان به رغم ورود ۳۵ میلیارد مترمکعب آب، یک نفر در این سیل جان نباخته است و ورود ۲۰ میلیارد مترمکعب به استان کمترین  خسارت را داشته است، آیا این کار بزرگ جمهوری اسلامی نباید ثبت شود؟ 

امام جمعه موقت تهران گفت: باید علم را حفظ کرد و جمهوری اسلامی ایران به یک مرجعیت علمی تبدیل شود و آنان که می‌خواهند به مرز علم دست پیدا کنند ناچار باشند زبان فارسی را فراگیرند.

وی افزود: حرکت بدون علم ممنوع است و این بیان قرآن است و امیدوارم خادمان ملت در این مسیر، گام‌های بلندتری بردارند.