به گزارش افکار به نقل از فردا،
ایلا دا کوئیمادا، برزیل

«ایلا دا کوئیمادا»، که به جزیره مارها معروف است، در دریاهای برزیل قرار دارد. این جزیره خانه هزاران مار است که از سمی‌ترین و کشنده‌ترین مارهای دنیا هستند. مطابق یک افسانه محلی، در هر متر مربع این جزیره، پنج موجود مرگبار وجود دارد. تا سال‌ها تنها انسانی که در این جزیره زندگی می‌کرد، نگهبان فانوس دریایی بود. اما حالا نیروی دریایی برزیل، جلوی هر کسی را که بخواهد وارد این جزیره شود، می‌گیرد.








میاکه جیما، ژاپن

در مجمع‌الجزایر ازوی ژاپن، جزیره‌ای وجود دارد که مهم‌ترین ویژگی‌اش داشتن یک آتشفشان فعال به نام «اویاما» است. نام این جزیره میاکه جیما است. آتشفشان اویاما در سال‌های اخیر، چندین بار فوران کرده است. بعد از آخرین فوران اویاما در سال ۲۰۰۵، از دهانه این آتشفشان، به طور مداوم گازهای سمی خارج می‌شود. به همین دلیل ساکنان این جزیره باید همیشه ماسک ضد گاز بزنند. وقتی میزان سولفور در آسمان این جزیره زیادتر می‌شود، سیرن‌ها از این جزیره دور می‌شوند.









سابا، هلند

بنا به وب‌سایت شبکه طوفان کارائیب(Caribbean Hurricane Network)، یک جزیره کوچک به نام «سابا» در ۱۵۰ سال گذشته، بیشتر از هر جای دیگری ر منطقه دچار طوفان‌های سهمگین شده است. این طوفان‌ها شامل پانزده طوفان درجه سه و پنج طوفان درجه پنج می‌شوند.










بیکینی آتول، جزایر مارشال

این محل که یونسکو آن را جزء میراثجهانی ثبت کرده، به دو دلیل خطرناک به شمار می‌رود: تشعشعات هسته‌ای و کوسه‌ها. در این محل بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۸، بیش از ۲۰ سلاح اتمی آزمایش شده است. با این‌که این جزایر در سال ۱۹۹۷ «امن» اعلام شده‌اند، اما ساکنان سابق این جزایر قبول نکرده‌اند که به آن‌جا برگردند. همچنین به این دلیل که در ۶۵ سال گذشته خبری از ماهیگری در این منطقه نبوده است، حیات دریایی و به ویژه تعداد کوسه‌ها، در این منطقه گسترش یافته است.







گرینارد، اسکاتلند

این جزیره کوچک در شمال اسکاتلند واقع شده است. در طی جنگ دوم جهانی، دولت بریتانیا از این جزیره به عنوان آزمایشگاه سلاح‌های بیولوژیکی استفاده می‌کرده است. در این آزمایش‌ها از باکتری بسیار بدخیم سیاه‌زخم استفاده می‌شد. در نهایت این جزیره قرنطینه شد، هرچند که پیش از انجام آزمایش‌ها هم کسی در این جزیره زندگی نمی‌کرد. در سال ۱۹۸۰ این جزیره با استفاده از هزاران تن فرمالدئید، ضد عفونی شد. ماده‌ای که خودش می‌تواند آلوده کننده به شمار رود.









جزایر فارالون، ایالات متحده

طی سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۷۰، از آب‌های اطراف جزایر فارالون به عنوان زباله‌دان زباله‌های اتمی استفاده می‌شد. تخمین زده می‌شود که ۴۷۵۰۰ بشکه فلزی ۵۵ گالنی در این آب‌ها رها شده باشد، اما موقعیت دقیق این بشکه‌ها و میزان خطرناک بودنشان مشخص نیست. همچنین اعتقاد بر این است که تلاش برای جمع‌آوری آن‌ها، می‌تواند خطرناک‌تر از رها کردن این بشکه به حال خودشان باشد. همچنین در این آب‌ها جمعیت زیادی از فیل‌های دریایی زندگی می‌کنند که منبع غذایی خوبی برای کوسه‌ها به شمار می‌روند. اگر از بشکه‌های اتمی جان سالم به در ببرید، کوسه‌ها در انتظارتان خواهند بود.







جزیره رمری
این جزیره که در نزدیکی سواحل میانمار برمه قرار دارد، به خاطر حوادثوحشتناکی که در جنگ جهانی دوم در آن اتفاق افتاد، معروف است. در سال ۱۹۴۵ در خلال درگیری بین نیروهای بریتانیایی و ژاپنی، حدود ۴۰۰ سرباز ژاپنی مجبور شدند به سمت باتلاق‌های اطراف این جزیره فرار کنند. اما در آنجا تعداد قابل توجهی از کروکودیل‌های آب شور منتظر آن‌ها بودند. اتفاقی که افتاد، بعداً در کتاب رکوردهای گینس به عنوان فجیع‌ترین حادثه‌ای که حیوانات باعثآن بودند، ثبت شد.






جزیره خطر
آخرین جزیره خطرناک فهرست ما، جزیره‌ای است که در پانصد مایلی جنوب مالدیو قرار دارد و به آن جزیره خطر گفته می‌شود. این نام از آنجا می‌آید که در نزدیکی این جزیره تقریباً هیچ لنگرگاه امنی برای ماجراجویان تازه‌کار وجود ندارد.