اگر عمق رابطه عشقی و عاطفی برایتان اهمیت دارد، این نکات را حتما بخوانید

مازیار جلوه یک روانشناس در خصوص نوازش‌های کلامی در روابط عاطفی اظهار کرد: یکی از رفتار‌هایی که از گذشته تا به امروز در روابط عاطفی دیده می‌شود این است که زوجین اهمیت کمتری به ابراز کلامی احساسات مثبت می‌دهند.

جلوه بیان کرد: در اوایل رابطه به دلیل وجود عطش عشقی و روانی ابراز احساسات نقش پررنگ تری دارد، اما متاسفانه در بسیاری از روابط مشاهده می‌شود که نوازش‌های کلامی آرام رنگ می‌بازد.

این روانشناس گفت: منظور از نوازش‌های کلامی مجموعه‌ای از کار‌هایی مانند تعریف، تمجید، تحسین، گوش دادن، شناسایی نکات مثبت رابطه، بیان دوستت دارم، بیان خاطرات مثبت و  غیره است.

وی با بیان اینکه دلایل بسیاری برای عدم وجود این مهارت در افراد وجود دارد، افزود: این دلایل شامل عدم مهارت، توجیه اشتباه خود به این صورت که کسب درآمد همان ابراز علاقه است، عدم آگاهی افراد از اهمیت این مهارت و غیره می‌شود.

جلوه تاکید کرد: اگر عمق رابطه عشقی و عاطفی برایتان اهمیت دارد یک خط قرمز بزرگ به دور سکوت‌های انفعالی یعنی همان بی تفاوتی، کلام تند انتقادی، نیش و کنایه زدن و تیکه انداختن بکشید.

این روانشناس خاطر نشان کرد: اگر جزء افرادی هستید که سکوت و بی تفاوتی از مخالفت و چالش بهتر است، باید بدانید که کاملا اشتباه می‌کنید، چرا که مخالفت و چالش ایجاد کردن بسیار تأثیرگذار است و به این گونه رفتار‌ها در مهارت‌های ارتباطی نوازش کلامی منفی می‌گویند.