خبری خوش برای مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی

زدا گفت: اولین گروه حداقلی‌بگیران بر اساس شورای عالی کار است که بر اساس ماده 111 قانون تأمین اجتماعی حداقلی حقوق آنها 36.5 درصد افزایش یافته است و کسانی که سال گذشته یک میلیون و 100 دریافت می‌کردند امسال یک میلیون و 500 دریافت خواهند کرد و با مزایای جانبی نیز مجموعه دریافتی مستمری‌بگیران در سال 98، حدود 2 میلیون تومان خواهد بود و در این زمینه مستمری‌بگیر زیر 2 میلیون تومان نخواهیم داشت.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: این افراد حق همسر،‌حق اولاد و حق مسکن دریافت می‌کنند و با توجه به این موارد حقوق مستمری‌بگیران کمتر از 2 میلیون تومان نخواهد شد.

زدا افزود: سایر سطوح نیز بر اساس قانون ماده 96 قانون اجتماعی و بر اساس نرخ تورم حقوق‌شان افزایش خواهد یافت و امسال با پیشنهادی که از سوی کانون بازنشستگی کشور مطرح شد 13 درصد به اضافه 261 هزار تومان به صورت نقدی حقوق این افراد نیز افزایش یافت.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود، گفت: در 5 سال گذشته مابه‌التفاوت افزایش حقوق در تیر، مرداد و شهریور پرداخت می‌شد و به دلیل درک شرایط اقتصادی اقدامات اولیه را به سرعت انجام دادیم و مقرر شد تا پایان اردیبهشت‌ماه مابه‌التفاوتافزایش حقوق‌ها را اعمال کنیم.

زدا با اشاره به اینکه مابه‌التفاوت حقوق فروردین چه زمانی به حساب بازنشستگان واریز می‌شود، گفت:مابه‌التفاوت‌ها 1400 میلیارد تومان هزینه برای سازمان ایجاد کرده است که در سال 17 هزار میلیارد تومان می‌شود و ما تلاش می‌کنیم مابه‌التفاوت فروردین ماه را تا پایان اردیبهشت و در غیر اینصورت تا پایان خرداد ماه پرداخت کنیم.

وی با اشاره به سال رونق تولید گفت:‌ بسته‌های حمایتی را برای کارفرمایان شامل بخشودگی  جرائم، تخفیف‌های طولانی‌مدت و پرهیز از قوانین قهری به خصوص در مناطق سیل‌زده در نظر گرفته‌ایم و با توجه به شرایط اقتصادی موجود از کارگاه‌ها و کارفرمایان حمایت می‌کنیم تا به شرایط عادی برسند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: قطعاً هیچ کارگاه تولیدی و صنعتی به دلیل اجرای قوانین فنی و اجتماعی تعطیل نخواهد شد.

وی گفت: ما 20 هزار میلیارد تومان از بخش خصوصی طلب داریم و قطعاً از اقدامات قهری استفاده نخواهیم کرد و ما در کنار کارفرمایان و کارگاه‌های تولیدی هستیم و از آنها حمایت خواهیم کرد.

زدا درباره افرادی که با 10 سال سابقه بیمه کمترین مستمری را دریافت می‌کنند،‌گفت: این افراد توقع نداشته باشند که اندازه 30 سال خدمت حقوق دریافت کنند کسانی که 500 تا 600 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند 36.5 درصد افزایش حقوق خواهند داشت و این افزایش حقوق نسبت به چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.