بسته‌های حمایتی برای مددجویان کمیته امداد در ماه مبارک رمضان

علیرضا عسگریان درباره توزیع بسته‌های حمایتی برای مددجویان کمیته امداد در ماه مبارک رمضان گفت: با موافقت دولت در ماه مبارک رمضان به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بر اساس تعداد خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که این مبالغ به زودی به حساب مددجویان واریز خواهد شد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علاوه بر اینکمک‌معیشت کمیته امداد امام خمینی(ره) برنامه‌ای در نظر گرفته که ۲ میلیون وعده غذایی در ماه مبارک رمضان به افراد تحت پوشش و نیازمندان بدهد که یک چهارم آن مربوط به سبد کالا می‌شود که این سبدهای کالا در مناطق خیلی محروم توزیع خواهد شد که ارزش ریالی آن از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این اقدام با کمک خیریه‌ها انجام شده است و قطعا در بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد توزیع خواهد شد.

جمع آوری 200 میلیارد تومان فطریه

عسگریان در مورد فطریه امسال در ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان توسط مجموعه‌های کمیته امداد در این خصوص جمع آوری شد و امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان جمع آوری شود که به نفع محرومان هزینه خواهد شد.

حامیان ایتام به 800 هزار نفر می‌رسند

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر حامی برای ایتام داریم که پیش‌بینی ما است که امسال این حامیان به ۸۰۰ هزار نفر برسد. کمیته امداد ۱۴۲ هزار محسنین، ۱۴۸ هزار یتیم دارد که متوسط پرداختی به ایتام ۲۵۰ هزار تومان در ماه است و ۱۱۳ هزار تومان نیز متوسط پرداختی به محسنین است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال حاضر ما ۱۸۵۰ مرکز نیکوکاری در کشور داریم که بیش از ۹۰ درصد این مراکز مسجدمحور هستند و پیش‌بینی می‌کنیم هزار و ۵۰۰ مرکز دیگر به این تعداد اضافه شود.

جمع‌آوری 187 میلیارد تومان برای مناطق سیل زده

عسگریان در مورد کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان گفت: در حال حاضر کمک‌ها از مرز ۱۸۷ میلیارد تومان گذشته است که ۵۷ میلیارد تومان آن نقدی بوده و ۴۲ درصد این مبالغ توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما به دنبال آن هستیم که مراکز نیکوکاری را به مدارس و حوزه‌های علمیه ببریم و تا آخر ماه مبارک رمضان ۱۵۰ حوزه علمیه دارای مراکز نیکوکاری می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درباره کمک‌های کمیته امداد به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سیل‌زدگان اضافه کرد: لوازم خانگی ازجمله تلویزیون، یخچال، پتو، اجاق گاز و فرش به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام شده است و ما وعده داده‌ایم که منازل مددجویان که به صورت کامل تخریب شده است ۹ماهه تحویل دهیم و منازلی که نیاز به تعمیر دارند ۳ ماهه تعمیرات آن انجام شود.

وی یادآور شد: ۲۵ هزار مسکن در مناطق سیل‌زده ساخت و تعمیر خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حادثه سیل فقط به مددجویان کمیته امداد توجه نشده است بلکه به مردم عادی نیز کمک کرده‌ایم.