سالاری: شهردار تهران هنوز استراتژی لازم برای تعیین اولویت ها را ندارد

محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: لازم است اولا این را بگویم که شورای پنجم در حال سپری کردن بیستمین ماه فعالیت خود است.

سالاری گفت: شورای یک دست اصلاح طلب باید بتواند گزارشی از اقدامات خود بدهد و قطعاً افکار عمومی حاضر به پذیرش توجیه نیستند.

وی ادامه داد: مردم امروز از ما نمی‌پذیرند که بیاییم و بگوییم مشکلاتی از قبل وجود دارد و صرفاً محدودیت های به جا مانده از دوره های قبل را نمی پذیرند زیرا مردم با همین مشکلات به پای صندوق رفتند و به ما رای دادند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: علیرغم مشکلات و تنگناهای ایجاد شده در شهر تهران زمینه فعالیت در این شهر وجود دارد.

سالاری گفت: البته که شورای پنجم در تغییر رویکردهای غلط گذشته موفق بوده است و زیرساخت‌های لازم برای تحول اساسی را ایجاد کرده است اما تجلی تصمیمات شورا اقدامات شهردار تهران تجلی پیدا میکند.

وی خطاب به حناچی گفت: هرچند که شما اقدامات خوبی انجام داده آید اما کافی نیست و باید به سمت تعیین اولویت های دستاورد محور برویم و باید بگوییم که شما هنوز استراتژی لازم را برای تعیین اولویت های مهم ندارید تا ما در شورای شهر تهران به سمت تلاش برای اجرایی شدن آن برویم.

سالاری در خصوص انجمن شورایاری های نیز گفت: این انجمن غیر دولتی و غیرسیاسی است و از لحاظ اقتصادی مشارکتی و خودگردان است و امروز در آستانه پنجمین دوره انتخابات آن هستیم.

وی افزود: حالا باید پرسید که شورای پنجم که شورایی اصلاح طلب است در طول این بیست ماه گذشته در خصوص بهبود وضعیت شوراهای محله چه اقدامی کرده است.

سالاری گفت: امروز ۳۵۴ ساختمان شورای محله داریم و باید بپرسیم آیا مدیریت شهری پنجم از مدیریت شورایاری ها ارزیابی کاملی دارد و نقاط قوت و ضعف فعالیت این شوراها را مورد بحث و بررسی علمی قرار داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنانچه بپذیریم که وضعیت شورایاری ها مناسب نیست باید این سوال را بپرسیم که چه اقدامی برای بهبود وضعیت کرده ایم و این سوال اصلی پرسیده شود که مردم آیا رضایتی از عملکرد شورایاری ها دارند یا خیر؟

وی ادامه داد: آنچه امروز در بین صاحب نظران مطرح است این است که وضعیت موجود وضعیتی مطلوبی نیست و نسبت به آنچه هدف ایجاد این انجمن بوده است نرسیده این فقط به عنوان یک نهاد زیر مجموعه شهرداری شناخته می شود.

سالاری گفت: بررسی اولیه نشان می دهد که شورایاری ها به جای آنکه مردم را در انجام امورات محلات ترغیب کنند بیشتر به آن سمت رفته اند که خود را زیر مجموعه شهرداری تهران قلمداد کنند.