انتقاد عضو شورای شهر از ساخت بیمارستان تخصصی و مرکز خرید در مسیل رودخانه

زهرا نژادبهرام طی تذکری در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: سه خطر زلزله، فرونشست و سیل پایتخت را تهدید می‌کند و اتفاقات فروردین  سال جاری نگرانی‌ها را در این زمینه برای پایتخت افزایش داده است.

وی افزود: حضور نمایندگان آق‌قلا امروز در جلسه شورای شهر یادآور این موضوع بود که سیل خطر قریب‌الوقوع است و باید پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در مورد بررسی مسیل‌‌های تهران گفت:مسیل رودبار در منطقه سیل باید اقدامات لازم جهت پیشگیری از خطرات آن انجام گیرد که متأسفانه بر اساس مشاهدات علمی مشخص شده که سازه‌هایی توسط شهروندان با مجوز شهرداری ساخته شده است.

وی گفت: سطح ارتفاع در مسیر رودبار به کمتر از یک متر رسید و نگرانی‌های جدی ایجاد کرد و اگر افزایش ارتفاع به دلیل بارش بارندگی داشته باشیم این مسئله خسارات متعددی بر سازه‌ها و برای شهروندان خواهد داشت.

وی ضمن انتقاد از ساخت بیمارستان تخصصی مفید بر روی مسیل بدون حریم امنیتی و یا ایجاد مرکز خرید میرداماد با همین شرایط گفت: به دلیل این مسائل به شهرداری به ویژه منطقه سه تذکر وارد است و باید اقداماتی در خصوص لایروبی مسیل رودبار در اسرع وقت انجام می‌گرفته و برنامه‌های صورت گرفته کافی نبوده است.

نژادبهرام تأکید کرد: مسؤولان و شهرداری منطقه سه باید پاسخ دهند که پروانه ایجاد این ساخت و سازها را چه کسی داده، چه زمانی بوده و چه توجیهی داشته است.

وی بیان داشت: مکاتبات با سازمان بازرسی در مورد زمان و تخلفات انجام گرفته در این زمینه مدنظر است.