در ماه رمضان از خوردن این دو ماده غافل نشوید

 اگر کاهو را به تنهایی بدون سکنجبین مصرف کنیم ممکن است رطوبت، تری و سردی آن تاثیر نامطلوبی بر روی افرادی که سن بالا دارند یا دارای مزاج بلغمی هستند بر جای بگذارد، اما اگر به همراه سکنجبین مصرف شود این عوارض را به همراه نخواهد داشت.

سکنجبین یا متعادل کننده کاهو

کاهو جزء مواد غذایی است که خاصیت دارویی دارد، معمولاً اثرات سوء کاهو را سکنجبین از بین می‌برد و از گذشته نیز در رژیم غذایی ایرانیان این دو به همراه یکدیگر مصرف شده است.
 
فواید سکنجبین

سکنجبین نفوذ مواد را در بدن بیشتر می‌کند، باز کننده عروق بدن و مجاری است و خون بدن را تمیز می‌کند، از این جهت مصرف سکنجبین به تنهایی و یا با کاهو می‌تواند اثرات خوبی را بر بدن برجای بگذارد و به دلیل گرم و خشک بودن سکنجین عوارض آن نیز با کاهو دفع می‌شود، در نتیجه این دو ماده عوارض یکدیگر را خنثی می‌کنند، اما اثرات مثبت یکدیگر را خنثی نمی‌کنند.
 
تاثیر کاهو سکنجبین بر خواب

مصرف کاهو و سکنجبین با یکدیگر می‌تواند بی خوابی را درمان کند و درد های مبهم بدن را کاهش دهد. سکنجبین با شکر نیز درست می‌شود، اما درست کردن آن با عسل بهتر است. مصرف کاهو و سکنجبین با هم برای بدن ضرری ندارد، اما همچنان که زیاده روی آب زیاد می‌تواند برای بدن مضر باشد مصرف زیاد این ماده غذایی نیز می‌تواند آسیب رسان باشد.