به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر پروین میر میران، متخصص تغذیه گفت: آجیل ها حاوی ویتامین E هستند که آنتی اکسیدان فراوانی در آن یافت می شود و مصرف بیش از اندازه آن چاقی را به همراه دارد و بهتر است در طول روز به صورت یک تا دو واحد یعنی به اندازه نصف لیوان مصرف شود تا از بروز چاقی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: آجیل به خاطر داشتن چربی روغن زیاد که از نوع غیره اشباع هستند و به دلیل قرار گرفتن در مجاورت نور آفتاب و مدت زمان زیاد نگهداری زود کپک زده و اکسیده می شوند و بوی نا و کهنگی را به همراه دارد و لازم است آجیل را به صورت خام و بدون نمک مصرف کنید.

دکتر میر میران تأکید کرد: افرادی مانند کودکان و سالمندان که مجبورند آجیل را به صورت پودر استفاده کنند بهتر است آنرا در حجم کمتری و بدون نگهداری طولانی مدت مصرف کنند به این دلیل زمانی که این مواد در مقابل هوا قرار می گیرند زود کپک زده و چربی هایشان تخریب می شود و در نتیجه خاصیت غذایشان را از دست می دهند.

وی در پایان تأکید کرد: بهتر است آجیل ها را در ظروف بلوری، استیل، شیشه، کدر، درب دار و در محیط خنک و تاریک نگهداری شود و مصرف بیش از اندازه آن عوارضی همچون چاقی، افزایش فشار خون و چربی خون را دارد که باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود.