هوای پایتخت سالم است

حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ارتباط با وضعیت هوای پایتخت اظهار داشت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه چهارمین روز از خرداد 98 است.

وی افزود: طی برخی ساعات شرایط برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، طی برخی ساعات بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد انتظار می‌رود، به طوری که برخی ساعات همراه با وزش باد شدید با بزرگی بالاتر از 8 متربرثانیه خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات روز جاری، شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار خواهد بود.

شهبازی بیان داشت: با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی شنبه و تداوم آن تا صبحگاه روز یکشنبه، انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها در برخی ساعات مشاهده شود هرچند با ناپایداری‌های جوی در بعدازظهر و وزش باد ، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت، گفت: شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد 76 قرار گرفته و سالم است و هم اکنون نیز روی عدد 80 قرار دارد و سالم گزارش داده شده است.