پرداخت معوقات کارگران مترو طی امروز و سه‌شنبه

این کارگران اعلام کردند؛ سه ماه است که حقوق و 10 ماه بیمه از شرکت خود دریافت نکرده‌اند و این مسأله زندگی آنها را با چالش مواجه کرده‌است.

حسین یکی از کارگران گفت: مستأجرم و دو فرزند دارم. دخل و خرجم که با هم نسبتی نداشت و حالا با شرایط اقتصادی کنونی و تورم در تأمین مایحتاج زندگی خود و خانوده‌ام مانده‌ام. چطور می‌توان چند ماه بدون حقوق ماند تا کی می‌توانم از اقوام و دوستان دستی پول قرض بگیرم.

حمید از دیگر کارگران گلایه‌مند است و او نیز از شرایط پیش آمده بسیار به رنج آمده است، اظهار کرد: فرزند بیمار دارم. هزینه‌ها بالاست و حقوقی ندارم. چرا روسا و مدیران درکی از شرایط سخت زندگی ما کارگران ندارند.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ارتباط با این موضوع اظهار داشت: من در جریان جزئیات این مسأله نبودم ولی به محض اینکه اطلاع یافتم به پیمانکاران اعلام کردیم مطالبات کارگران را پرداخت کنند.

وی با تأکید بر اینکه پیمانکاران باید به موقع حقوق کارگران را بپردازند و به فکر جامعه کارگری باشند، گفت: سعی می‌کنیم مطالبات امروز پرداخت شود و لیست حقوقی کارگران قرار است اعلام و ما با فشار بر پیمانکاران تلاش می‌کنیم امروز و نهایت تا سه‌شنبه همه مطالبات آنها را پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما پرداخت حقوق کارگران را کنترل نمی‌کنیم و این مسؤولیت بر عهده پیمانکاران است.