ملخ ها به تهران نزدیک شدند

ملخ ها چند روزی است به عنوان میهمان ناخوانده وارد شهرستان رباط کریم شده و مردم و کشاورزان منطقه را دچار مشکلاتی کرده‌اند. این حشرات بیشتر در شهر پرند رویت شده و مشکلاتی برای ساکنان این شهر جدید ایجاد کرده است.

شب گذشته ساکنان این شهر با هجوم ملخ های سرگردان مواجه شدند که گویا از جنوب فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به سرزمین خشک پرند پرواز کرده‌اند.

عباسعلی عامری معاون بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران از ورود ملخ‌ها به یک مزرعه خبر داد و گفت: ۲هزار هکتار از مزارع سم‌پاشی شده است.

رضا افشار دبیر و مسئول نظام صنفی کشاورزان رباط‌کریم نیز اظهار داشت: ملخ‌هایی که در شهرهای رباط‌کریم، پرند و به‌ویژه اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) رؤیت شده از نوع مهاجر نیستند و تا به امروز خسارتی به محصولات کشاورزی شهرستان رباط‌کریم وارد نکرده‌اند.

هرمز سعیدی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان تهران هم کانون اصلی ملخ‌های جنوب غرب تهران را جنوب فرودگاه امام خواند و افزود: به علت بارندگی‌ها پوره ملخ‌ها با منابع غذایی خوبی مواجه گردیده که در نهایت منجر به رشد و پرواز آن‌ها شده است.

ماه گذشته نیز پس رشد بیش از پروانه ها در جنوب شرق استان تهران، ملخ‌های بومی در شهرستان‌های پاکدشت، پیشوا، ورامین و قرچک مشاهده شد.