انتخاب شهردار جوان اهواز منطبق با رویکرد ابلاغی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است/ وزارت کشور به روند صدور حکم شهردار اهواز سرعت بخشد

«محمد هادی قنوات» با اشاره به جزئیات نظرات و پیشنهادات درخصوص انتخاب شهردار اهواز، اظهار داشت: معتقدم انتخاب موسی شاعری به عنوان شهردار اهواز، نخستین گام شورای پنجم برای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم ابلاغی معظم له صورت گرفته است.

وی افزود: شهردار منتخب نیز می‌بایست گام‌های بعدی را بردارد و زمینه تغییرات در سطوح مختلف بدنه مدیریتی شهرداری اهواز را با اولویت حضور مدیران جوان و متعهد را آماده سازد.

عضوهیات رئیسه شورای شهراهواز در ادامه سخنان خود خطاب به وزیرکشوریادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود به دانشجویان فرمودند که زمینه را برای انتخاب رئیس جمهور جوان حزب اللهی آماده کنند. شورای شهر اهواز نیز در لبیک به این فرمان رهبری شهرداری جوان و حزب اللهی را برگزید.

قنوات افزود: انتظار ما از وزیر کشور و حوزه معاونت عمرانی این وزارتخانه، همسویی با پیام رهبری و ابلاغ سریع حکم شهرداری شاعری است تا با تنفیذ رای شورای پنجم حتی یک لحظه را در خدمت‌رسانی به مردم شریف شهراهوازازدست ندهیم.

عضو شورای پنجم اهواز تصریح کرد: چنان ‌چه می‌دانید سیل اخیر زیرساخت‌های شهراهواز را از بین برده و خسارت‌های فراوانی به جاده‌های ساحلی، پارک‌ها، خطوط مواصلاتی در شهراهواز وارد آورده است که در برآوردهای اولیه این خسارات به مدیریت شهری تا حدود ۶۰۰ میلیارد تومان گمانه‌زنی شده است فلذا باید هر چه سریعتر، مدیریت شهری در اهواز ثبات پیدا کند و از حالت بلاتکلیفی خارج شود. این مسئولیت بر عهده وزارت کشور است تا نشان دهد در عمل به منویات رهبری تا چه اندازه بصیرت و سرعت عمل دارد.

عضو شورای شهر اهوازیادآورشد : در محدوده شهر اهواز قریب ۳۰۰ حلقه چاه نفت وجود دارد که روزانه صدها هزار بشکه نفت تولید می‌کنند. نفت یکصدسال است که نسبت به تعهدات خود در قبال مردم شهر اهواز که آلودگی‌های مختلف صنایع نفتی را تحمل می‌کنند، بی‌تفاوت است.

وی گفت: حق آلایندگی سالانه وزارت نفت در شهر اهواز حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان محاسبه و قطعی شده است و تا زمانی که وزارت نفت به تعهد قانونی خود در برابر مردم اهواز عمل نکند نمی‌توان انتظار تحول در سطح شهر اهواز را داشت.

قنوات خواستار پرداخت حق آلایندگی صنایع نفتی در شهر اهواز شد و تصریح کرد: شهردار شاعری موظف است با همه ابزارهای قانونی که دارد به نیابت از اعضای شورا و شهروندان؛ حقوق مردم اهواز را استیفا نماید چرا که شهری با تولید صدهاهزار بشکه نفت و جمعیت یک‌میلیون و چهارصدهزار نفری نباید تنها ۱۶۰ اتوبوس فعال داشته باشد.

قنوات که رئیس کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی استان خوزستان نیز هست در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه شهرداران گذشته اهواز در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی ناکام بوده‌اند، در این فرصت از همه صاحبان کسب و پیشه و سرمایه دعوت می‌کنم برای سرمایه‌گذاری پایدار و سودآور به شهرداری اهواز مراجعه کنند چرا که در دوره جدید مدیریت شهری اهواز جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تکریم سرمایه‌گذاران و تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری در اولویت کاری قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: تغییر مدیریت به معنای تغییر رویکرد، اصلاح ساختار و میدان دادن به جوان‌هاست، انتظارما از شهردار جدید اهواز حرکت معمولاً نسل های مختلف حاملان اصلی برنامه های توسعه هستند. هر نسلی باید هم در تهیه و تدوین برنامه های توسعه مشارکت داشته باشد و هم در اجرای آنها. تحقق اهداف هر طرح و برنامه ای مستلزم مشارکت واعتماد بین نسلی است. پیوستگی نسلی از ضرورت های پیشرفت و توسعه جامعه ما است. در زنجیره نسلی، جوانان حلقه واسط بین میان سالان و بزرگسالان با نوجوانان و کودکان هستند. اگر به درستی زمینه و بسترهای لازم برای ایفای این نقش میانجی گرانه مهیا شود، می توان امیدوار بود که اصول، ارزش ها، باورها، آرمان ها و همچنین دست آوردهای ما در حوزه های مختلف علم، فناوری، اقتصاد و غیره دست به دست به نسل های بعدی منتقل شده و از شکاف و انقطاع نسلی جلوگیری شود. امروزه ایران در دوره پنجره جمعیتی به سر می برد. اکثر جمعیت را جوانان تشکیل می دهند. نیروی فعالی که آماده ی خدمت به جامعه است. چیزی کمتر از دو دهه فرصت داریم تا با استفاده از این نیرو نهایت استفاده را در راستای توسعه کشور ببریم. موفقیت در این امر نیازمند تقویت سرمایه اجتماعی است. اعتماد بین نسلی و مشارکت بین نسلی مهمترین ارکان این سرمایه هستند. ضرورت دارد که نسلی که چهار دهه مدیریت عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را در دست داشته است به جوانانی چون شاعری اعتماد کند که دراین مسیراست.

اعضای شورای اسلامی شهر اهواز روز پنجشنبه از مجموع 13 رای، با 11 رای موافق منصور کتانباف شهردار فعلی را برکنار کردند و موسی شاعری با 11 رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری اهواز تعیین شد.