جمع آوری ۳ هزار دکل مخابراتی غیراستاندارد

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت کنونی فعالیت آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی در سطح شهر و آثاری که امواج آن‌ها بر سلامت شهروندان می‌گذارد، اظهار کرد: در آغاز فعالیت شورای پنجم، ۶ دکل و آنتن مخابراتی و رادیویی را در سطح شهر تهران شناسایی کردیم که اکثر آن‌ها فاقد مجوز بودند.

وی با تأکید بر اینکه مالکان این دکل‌ها باید از شرکت ارتباطات شهرداری مجوز دریافت می‌کردند، افزود: این شرکت برای صدور مجوز، همه آثار نصب اینگونه دکل‌ها و آنتن‌ها اعم از مسائل ایمنی، سلامتی و زیبایی شهر را بررسی می‌کند و سپس اقدام به صدور مجوز می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت ارتباطات شهر برای حل این مسئله با همه اپراتور‌های مخابراتی و رادیویی مکاتبه کرد، گفت: مقرر شد تا مالکان این دکل‌ها در یک فرصت مشخص نسبت به استانداردسازی اقدام و مجوزهای لازم را دریافت کنند که در یک سال و نیم گذشته اغلب آن‌ها این کار را انجام دادند.

خداکرمی تصریح کرد: در این مدت ۳ هزار دکل مخابراتی که مجوز نداشتند و یا استانداردسازی نشده بودند، جمع آوری شدند و برخی از آن‌ها هم خود را به روز رسانی کردند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر اشتراک گذاری دکل‌ها در دستور کار است و بر روی هر آنتن یا دکل ۲ یا ۳ اپراتور تجهیزات خود را نصب می‌کنند که این کار سبب کاهش دکل‌ها شده است.

وی با بیان اینکه وجود آنتن‌ها و دکل‌ها برای سهولت ارتباطات در شهری مانند تهران ضروری است، افزود: در اماکنی که موبایل فاقد آنتن دهی مناسب است، تشعشات آن بیشتر شده و سلامت شهروندان را بیشتر تهدید می‌کند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما برای تغییر سیستم نیاز به تجهیزات خارج از کشور داریم که در حال حاضر این کار سخت شده و باید خودمان اقدام به ساخت تجهیزات کنیم.