بررسی مجدد لایحه ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در شورا

علی اعطا در ارتباط با طرح الزام شهرداری تهران برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و بلندمرتبه که لایحه آن در شورای شهر تصویب شده بود، اظهار داشت: در چهاردهمین جلسه رسمی شورای پنجم که 25 بهمن سال 96 تصویب شد، دو فوریتی این لایحه در صحن به تصویب رسید و شهرداری بر اساس آن ملزم شد طی 6 ماه جهت رفع خطر احتمالی ساختمان‌های بلندمرتبه و پایش مستمر ساختمان‌ها اقدام کند.

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به اینکه این رفع خطر از طریق دو محور حریقو استحکام مورد نظر قرار داشت‌،گفت: این طرح با 18 امضاء به تصویب رسیده بود و اکنون به چند دلیل با کلیات آن مخالف هستم  و درخواست دارم که دوستان مخالف رأی دهند تا مجدد طرح به کمیسیون برگردد و مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: بخشی از موضوعی که صراحتاً در شورا آمده در لایحه شهرداری نادیده گرفته شده و فقط بحث حریق مطرح است از طرفی نیز به صورت کامل مشخص نشده که تعریف بلندمرتبه پرخطر چیست و این سبب نگاه کردن ناقص  به موضوع می‌شود.

در ادامه محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر در ارتباط با این موضوع گفت: کمیته در ارتباط با این طرح در شورای شهر تشکیل جلسه دادند و از  اعطا  نیز دعوت شد ولی نه تنها خودشان بلکه کارشناسان هم در این جلسه حضور نیافتند. البته برخی از دغدغه‌های آقای اعطا درست است و باید موضوعاتی به آن اضافه شود ولی اگر رأی مخالف دهیم کل لایحه منتفی خواهد شد.

در ادامه مسجدجامعی گفت:‌دو سند ملی پس از حادثه پلاسکو تدوین شد و من بررسی‌هایی نسبت به این سندها داشتم بعد از وقوع پلاسکو نیز گزارش‌ها و اخطارهایی داده شد که چندان مثمر ثمر نبود.

وی تأکید کرد:‌به نظرم برای اینکه این لایحه عملیاتی شود باید به کمیسیون بازگردد و پوشش لایحه برای ساختمان‌های 8 طبقه به بالا در نظر گرفته شود.

در نهایت با 10 رأی مخالف و 7 رأی موافق کلیات این لایحه به تصویب نرسید و برای بررسی مجدد به کمیسیون مربوطه باز می‌گردد.