اقدامات شهرداری برای برگزاری سالگرد ارتحال امام

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران صبح امروز در نشست تشریح اقدامات انجام شده برای سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در محل بهشت زهرا تهران برگزار شد، گفت: امسال سومین سالی است که مراسم ارتحال در ماه مبارک رمضان برگزار شده و حدود ۳ ساعت قبل از افطار آغاز و تا نیم ساعت قبل از اذان مغرب هم ادامه دارد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: در سال گذشته دو ماه پس از مراسم ارتحال یک جلسات آسیب شناسی برگزار شد و همه مسؤولین و روسای کارگروه ها حضور داشتند تا موضوعات مختلف مورد توجه قرار گرفت تا مشکلات احتمالی برای امسال مرتفع شود.

یزدانی گفت: مصوبه جلسات حکایت از تلاش برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم را داشت البته در شهرداری تهران در چنین مراسمی همیشه یک کار تیمی انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: جلسات متعددی برگزار شد و معاونت‌هایی که هر کدام مسؤولیتی به عهده داشتند شرح وظایف خود را مطلع شدند.

وی تصریح کرد: ۱۳ منطقه در زمینه نگهداشت در ۱۳ پهنه در محدوده حرم و اطراف آن انتخاب شدند و ۵ منطقه هم مسؤول برپایی ایستگاه های پذیرایی شدند.

یزدانی خاطرنشان کرد: ۴ منطقه شهرداری تهران هم مسؤولیت های دیگری نظیر آماده سازی مصلی، برگزاری مراسم بزرگداشت در جماران را برعهده گرفتند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بیشتر اقدامات انجام شده در مراسم ارتحال با محوریت سازمان بهشت زهرا، شهرداری حرم امام و شهرداری منطقه ۱۹ انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: سازمان پسماند، سازمان آتش نشانی، سازمان زیباسازی و سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار هر کدام مسؤولیتی جداگانه به عهده گرفتند.

یزدانی گفت برای مثال سازمان میادین میوه و تره بار موظف به تهیه ۸۰ هزار بسته پذیرایی شده یا سازمان زیباسازی مسؤول هویت بخشی به سیمای بصری شهر تهران با موضوع سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از استقرار تعدادی ون و تاکسی در محوطه بهشت زهرا خبر داد و گفت: ۲۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی به صورت دایمی و موقت در محل برگزاری مراسم استقرار یافته است.

وی از مفروش شدن محوطه ۲۰ هزار متری صحن های حرم مطهر اشاره کرد و گفت: ۷۰ هزار بسته پذیرایی هم از سوی سازمان بهشت زهرا تهیه و قرار است توزیع شود.

یزدانی گفت: از امشب پیش بینی شده که مردم به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم می‌روند و به همین دلیل مترو امشب در این بخش تا صبح فردا ارایه سرویس خواهند کرد.