یبوست را با این گیاه بهاری، فوری درمان کنید

 در طب سنتی از کنگر به عنوان یک ملین و مسهل گیاهی معتدل برای درمان افرادی که دچار یبوست خفیف هستند یاد می‌شودچرا که کنگر حاوی انواعی از پروبیوتیک‌هاست که به رشد باکتری‌های مفید روده کمک کرده و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود بنابراین تهیه خورش یا آش کنگر تاثیر مفیدی روی سیستم گوارش افراد دارد. مصرف کنگر به همراه ماست باعث درمان بی‌خوابی بوده و به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند و خوردن آن به افرادی که مزاج گرم دارند توصیه می‌شود.

اخبار اجتماعی-کنگر مقوی کبد بوده و از کبد در برابر خطرات و سمیت مواد شیمیایی محافظت می‌کند همچنین مسهل صفرا و مجاری صفراوی است و در درمان یرقان (زردی) مفید می‌باشد. این گیاه مفید حاوی ترکیباتی ست که باعث کاهش قند و کلسترول خون شده و در درمان دیابت و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید میباشد.

در پایان لازم به ذکر است مصرف کنگردر بیماران دچار التهاب و سنگ کیسه صفرا توصیه نمی‌شود چرا که با افزایش انقباض کیسه صفرا منجر به انسداد مجاری و حتی پارگی کیسه صفرا می‌شود.همچنین بانوان باردار و شیرده بهتراست از مصرف آن خودداری کنند زیرا بر کیفیت و میزان شیر مادر تاثیر می‌گذارد.