حسینی: برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع شورای معاونان این وزارتخانه، اظهار کرد: ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه آقایان  فانی، دانش آشتیانی و بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت  تدبیر و امید و در  آموزش و پرورش ارائه کردند، تجلیل می‌کنم.

اخبار اجتماعی-وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی‌ترین اولویت آموزش و پرورش  است لذا برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.

حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تأکید و تصریح کرد: بر اساس مفاهیمی که از سه واژه سند، تحول و بنیادین استنباط می‌شود، نام این سند باید اصلاح شود.

وی افزود: باید آموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی‌اش قرار دهیم پس مدیریت مدارس  نیز باید ارتقا یابد؛ همچنین  تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام‌های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.

وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می‌گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است بنابراین هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود زیرا معلم میزان‌الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.

حسینی یکی از آفت‌های نظام تعلیم و تربیت را خدشه‌دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود:  برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می‌سازم البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.

وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده‌ای از تلاش‌ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست، توسعه و تقویت مشارکت و درآمدزایی از ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تأکید کرد.