نوبخت: تحقق ردیف تعهد دولت درباره خیرین مدرسه‌ساز

همایش مهر خوبان و آیین نکوداشت محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، امروز در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم اظهار کرد: بدون تردید امروز از منظرهای متنوع به یک واقعیت و فضیلت واحد می نگرید که شخصیتی چون آقای حافظی و افراد دیگری که اینجا حضور دارند، به آن شهرت دارند و آن واژه خیّر بودن است.

وی ادامه داد: در بحث توسعه، کشور ایران با توسعه بالا نامیده می‌شود و نسبت به سایر کشورها به ویژه در 4 دهه گذشته، رشد زیادی داشته است؛ در سازمان برنامه و بودجه، راهبری و رصد توسعه انجام می شود و آمدنم به این دلیل است که تشویق و ترغیب داشته باشم برای کسانی که در راستای توسعه اقدام می کنند.

نوبخت با بیان اینکه از نیمه دوم قرن بیستم، واژه توسعه در ادبیات اجتماعی کشورها وارد شد، گفت: توسعه انسانی یک شاخصه مهم در ارزیابی کشورها محسوب می شود؛ بدون تردید اقدام خیرین مدرسه ساز در این راستا بود تا یکی از مولفه های توسعه را در کشور رشد دهند و در جهت رشد کشور خدمت بزرگی انجام دادند.

وی اضافه کرد: امروز در محاصره بزرگ اقتصادی قرار داریم و باید خود را تجهیز کنیم؛ موظف هستیم در جهت حفظ غرور ملی اقدام کنیم و در سه مؤلفه اقتصادی توسعه دچار یک مضیقه هستیم که ان‌شاءالله از آن عبور می کنیم؛ البته آموزش به عنوان یکی از مؤلفه های توسعه می تواند جبران کند. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: باید خودمان را برای بودجه ای با حداقل درآمد نفتی آماده  می کردیم اما در بودجه به دلیل مباحث تحریم، بازنگری در اعداد و ارقام کردیم؛ با همه این اقدامات، برای اینکه در بهبود شرایط جسمی آقای حافظی تأثیرگذار باشد، اعلام می‌کنم با هر وضعیت که باشد و مجبور باشیم در ردیف ها صرفه جویی کنیم اما عدد و ردیفی که برای مدرسه سازی تعهد دولت است، به طور کامل انجام می شود و در سال گذشته نیز این رقم 14 درصد بیشتر از 100 درصد تحقق پیدا کرد.

وی ادامه داد: اولین بخش از این تعهد را در قالب اعتبارات تملک دارایی و نوسازی مدارس را به خزانه ابلاغ کردیم که بخشی از تعهدات تا قبل از پایان خرداد ماه تزریق می‌شود و تا پایان سال تلاش می کنیم تعهد دولت را در این زمینه محقق کنیم.