خبر خوش استانداری برای شرق تهران

محمد تقی‌زاد امروز در حاشیه بازدید از جاده‌های مواصلاتی شرق استان تهران در دماوند اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، پیش‌بینی کرده‌ایم که راه‌های مواصلاتی استان تهران به‌عنوان بسترهای توسعه‌ای منطقه و استان قلمداد شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس، مسائل و مشکلات جاده‌های مواصلاتی که به شمال کشور متصل می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم، افزود: از این رو، امروز در سفری به منطقه شمال شرق استان تهران که شامل شهرستان‌های دماوند و پردیس می‌شد، از مسیر محورهای هراز و فیروزکوه بازدید کردیم.

*رفع مشکلات محورهای هراز و فیروزکوه ظرف 15 روز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: در بازدید امروز، مسائل در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به لحاظ اجرایی مورد بررسی قرار گرفت؛ نخستین برنامه در بازه زمانی 15 روزه، قرار شد که اقدامات فوری توسط راهداری استان تهران انجام شود.

تقی‌زاده ادامه داد: در وضع موجود جاده‌های مواصلاتی شمال کشور نواقص و ایراداتی از جمله در خصوص علائم هشداردهنده و راهنمایی و رانندگی، گاردریل، نیوجرسی، نظافت، خط‌کشی‌ها و لکه‌گیری‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این خصوص، رفع مسائل و مشکلات طی صورت‌جلسه‌ای توسط فرمانداران شهرستان‌ها پیگیری و به اداره‌کل راهداری و شهرداری‌ها ابلاغ خواهد شد و بعد از 15 روز دوباره مورد بازدید قرار می‌گیرد تا حتماً مصوبات اجرایی شده باشد.

*پیگیری احداث تقاطع غیره مسطح در مهرآباد رودهن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان کرد: احداث پروژه تقاطع غیره مسطح مهرآباد رودهن از جمله مصوبات میان‌مدت سفر امروز بود که کار طراحی و تصویب اولیه آن انجام و قرار شده که پروژه اجرایی شود؛ همچنین شهرداری دماوند قرار شد که در مسیر تونل محور هراز به منطقه مشاء تا پایان امسال عملیات اصلاح هندسی و فنی انجام دهد.

تقی‌زاده در خصوص بازدید از جاده‌های شهرهای آبسرد، کیلان و آبعلی خاطرنشان کرد: بعضی از مسیر جاده‌های این شهرها دچار مشکل بود که قرار شد تا راهداری و شهرداری‌ها نسبت به اجرای عملیات روکش آسفالت یا اصلاح اقدام کنند.

وی اضافه کرد: امیدواریم این اقدامات بتواند در کاهش حوادث جاده‌‌ای در مسیرهای ارتباطی تهران به شمال کشور مؤثر باشد و شرایط ایمنی و بهتری برای شهروندان و مسافران مهیا کنیم.