درخواست مترویی محسن هاشمی از دولت

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه ۲۱ خرداد ماه) برگزار شد، ضمن تشکر از معاون اول رئیس جمهور به خاطر بازدید ایشان از شرکت واگن‌سازی تهران، اظهار کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده اولویت اول مردم پایتخت حل معضل ترافیک و آلودگی هوا است که مترو به عنوان بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی غیر آلاینده شناخته می‌شود که می‌تواند نقش بسزایی در حل مشکل ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت داشته باشد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: زیرساخت‌های مترو ساخته شده است و تعمیر اعتبار لازم برای ساخت واگن‌ها و دیگر تجهیزات آن لازم است تا بتوان سفر‌های درون شهری با مترو را تا مرز ۷ میلیون نفر افزایش داد که رسیدن به این هدف با تأمین اعتبار از سوی دولت و تجهیز ناوگان آن میسر است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در کنار تولید باید تجهیز مترو به عنوان بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی را مد نظر قرار دهیم که به طور حتم حمایت دولت و مجلس را می‌طلبد تا ما را در رسیدن به هدف ۷ میلیون نفر روزانه یاری کند.

وی ادامه داد: به طور قطع هزینه‌هایی که از صرفه‌جویی در ساخت و تکمیل مترو عاید پایتخت می‌شود، بسیار بیشتر از هزینه‌هایی است که امروز برای تجهیز آن صرف می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: تنها خواسته ما از دولت این است که ۲ میلیارد یورویی را که بابت تجهیز مترو اختصاص داده است، نسبت به تحقق آن اقدام کند و سهمیه ارزی آن مشخص و تأمین شود.

هاشمی ادامه داد: تأییدیه بازپرداخت سود باید از طریق سازمان برنامه و بودجه انجام شود و ضمانت‌های اعتباری آن از سوی وزارت اقتصاد انجام شود که ما بتوانیم با طرف خارجی تأمین اعتبار و السی‌های مناسب را باز کنیم و تاکید من این است که هر چه سریع‌تر پیش پرداخت‌های آن انجام شود.

وی یادآور شد: به طور حتم هر چقدر هزینه در ساخت تجهیز مترو انجام شود، موجب سودآوری و کاهش تلفات انسانی خواهد شد.