آمادگی شهرداری تهران برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

پیروز حناچی در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین که امروز در شهرداری تهران برگزار شد، گفت: خاک پای زوار شفاست به همین دلیل ارائه خدمات به زواری که برای زیارت حضرت علی و شهدای کربلا و امام حسین (ع) می آیند برای ما بسیار اهمیت دارد و خاک پای آنها خطوط چشم ما است و ما وظیفه داریم بهترین سرویس دهی و خدمات دهی را برای آنها انجام دهیم.

اخبار اجتماعی-   وی با اشاره به اینکه در کنار شور حسینی باید شعور حسینی را نیز پاس بداریم، گفت: حضرت در روایاتی فرموده اند اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید. یعنی آزادی و آزادگی و جوانمردی عاقبت به خیری را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌ها باعث شده امسال نسبت به سال‌های قبل سال سخت‌تری باشد گفت: باید تلاش کنیم برخی از پشتیبانی‌ها را از داخل کشور داشته باشیم و به طور حتم زوار ایرانی با سختی بیشتری مشرف خواهند شد که اگر با برنامه ریزی حرکت کنیم، کار به خوبی پیش می‌رود و باید با هماهنگی فضایی را ایجاد کنیم تا سرویس دهی و خدمات دهی بهتری را به زوار داشته باشیم.

وی گفت: آنچه در طول مسیر زوار اربعین آزاردهنده است و از نظر دین ما هم به دور است بحث نظافت است که به دلیل مسیر صدکیلومتری شاید امکان نظافت به دلیل حجم بالای جمعیت وجود نداشته باشد اما چون ارتباط مستقیمی با بهداشت دارد، باید تلاش کنیم بهترین تصویر را به دنیا مخابره کنیم.

شهردار تهران گفت: امسال با توجه به آنکه هزینه‌های ویزا برداشته شده است، به طور حتم نسبت به سال‌های قبل استقبال بیشتری می‌شود و باید این آمادگی نیز برای ارائه خدمات و ساماندهی زوار وجود داشته باشد و شهرداری تهران نیز تلاش می‌کنند همانند سال‌های قبل اقدامات خود را با شایستگی انجام دهد.