روشی تضمینی برای افزایش طول عمر

غذایی که همه ما در طول روز مصرف می‌کنیم نقش موثر و مهمی در چگونگی زندگی طی سال‌های آینده دارد زیرا از طریق مواد غذایی مناسب می‌توان ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین کرد.

همان گونه که می‌دانید ویتامین‌ها بدن را از ابتلا به هرگونه بیماری در امان نگه می‌دارند برخی از مواد غذایی که در دسترس ما قرار دارند می‌توانند به راحتی هر چه تمام تر ویتامین بدن را تامین کنند.

در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی که سبب تامین ویتامین‌های اساسی بدن می‌شوند می‌پردازیم.

ویتامین A

ویتامین A به ویتامین محلول در چربی معروف است این ویتامین سبب سالم نگهداشتن پوست می‌شود به کمک آن می‌توان ناخن و موهایی سالم داشت؛ از جمله خواص ویتامین Aمی‌توان به ضد باکتریایی و خاصیت پاکسازی آن اشاره کرد همچنین اگر به دنبال داشتن دندان‌های سالم هستید باید از مواد غذایی که ویتامین A دارند کمک بگیرید.

مواد غذایی حاوی ویتامینA عبارت اند از: هویج، سیب زمینی شیرین، طالبی، زردآلو، اسفناج و کلم؛ برخی از ادویه جات از جمله فلفل قرمز هم دارای ویتامین A هستند.

ویتامین

ویتامین B

ویتامین های B-6، B-12 و B-9 برای عملکرد مناسب سیستم عصبی و تشکیل گلبول های قرمز در بدن ضروری هستند. این ویتامین‌ها عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند و از کم خونی جلوگیری می‌کنند.

ویتامین B-6 و B-12 را می‌توان در غذاهایی همچون گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر و لبنیات یافت

از سویی دیگر ویتامین B-9 در سبزیجات سبز برگ و مرغ وجود دارد.

ویتامین

ویتامین C

ویتامین C به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که به حفظ سلامت سلول‌های بدن کمک می‌کند.

ویتامین C سبب جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و برای تقویت سلامت دهان و دندان، بهبود سریع زخم‌ها و افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها مهم است.

مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، سبزیجات برگ سبز تیره، مانند گل کلم منبع خوبی از ویتامین‌ C هستند.

ویتامین

ویتامین D

ویتامین D یک ویتامین منحصر به فرد است و میتونم بخش عمده‌ای از آن را به کمک نور خورشید تامین کرد؛ این ویتامین برای سلامتی استخوان‌ها، سیستم ایمنی بدن و جذب هرچه بیشتر کلسیم حیاتی است.

اگرچه آفتاب، غنی ترین منبع ویتامین D است، اما برخی از مواد غذایی هم وجود دارند که سبب تامین ویتامین D در بدن می‌شوند

در غذاهای دریایی مانند ماهی قزل آلا، شیر، تخم مرغ و قارچ مقدار زیادی ویتامین D وجود دارد.

ویتامین

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و از سلول‌های بدن محافظت می‌کند. مواد غذایی مانند دانه های آفتابگردان، بادام، اسفناج، فلفل دلمه‌ای و مارچوبه که سرشار از ویتامین E هستند.

ویتامین