نمی‌گذاریم حق کسی با عوارض ساختمانی از بین رود

محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از ارائه چند تذکر در جلسه بحث یک فوریتی در مورد تعرفه‌های شهرسازی مطرح شد که این موضوع 15 بهمن سال گذشته به تصویب رسیده بود و ما درخواست کردیم که در مورد تعدیل نرخ عوارض با توجه به دفترچه معاملاتی اقدامات انجام گیرد و قیمت نهایی را شهرداری به شورای شهر اعلام کند. 

اخبار اجتماعی- وی افزود: برهمین اساس یک فوریتی مساله را به بحث گذاشتیم و قرار شد جلسه فوق‌العاده‌ای نیز سه‌شنبه هفته جاری در این زمینه برگزار شود. 

* پیشنهادات درمورد آیین‌نامه اجرایی شورایاری‌ها زیاد است

هاشمی ادامه داد: همچنین آیین‌نامه اجرایی شورایاری ها از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر بود که پیشنهادات زیادی در این زمینه مطرح شد و به نظرم اگر این بحث‌ها از قبل بیشتر بین اعضا مطرح می‌شد افراد در صحن آماده‌تر می‌آمدند. 

وی گفت: پیشنهادات زیادی در این زمینه مطرح است که ادامه جلسه را آقای امینی بر عهده گرفته و امیدوارم امروز این مساله به اتمام برسد. 

* نمی‌گذاریم حق کسی با عوارض ساختمانی از بین رود

رئیس شورای شهر در پاسخ به این که پیشنهاد شما در زمینه تعدیل عوارض چگونه است گفت: اجازه دهید در این راستا حرفی نزنم و بگذارید متن مربوطه توسط شهرداری واصل شود البته نرخ‌ها قبلا تصویب شده اما مبنای نرخ‌ها دفترچه‌قیمت‌گذاری املاک در مناطق است. 

هاشمی گفت: عدد P درمورد نرخ‌ها را دولت تعیین می‌کند و چون میزان عدد P را نداشتیم نگران بودیم که این قیمت‌ها بالا باشد که درنهایت دولت این عدد را بالا تصویب کرد و سبب شد میزان آن افزایش یابد که بر همین اساس شهرداری مساله تعدیل را مطرح کرد و امیدواریم حق کسی به ویژه در جنوب شهر در این زمینه دچار آسیب نشود. 

وی درمورد اینکه تکلیف کسانی که پروانه ساخت گرفته‌اند چیست و عوارض آنها چه میزان خواهد بود گفت: در آیین‌نامه مربوطه حتما این موضوعات دیده می‌‌شود. 

* خط 7 مترو به نمایشگاه بین‌المللی می‌رسد

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قرار بود برای نمایشگاه بین‌المللی در تهران مترو احداث شود و اکنون این مساله به کجا رسید خاطرنشان کرد: قرار بوده است که خط هفت  انشعابات آن به سمت میدان کاج،‌ برج اتی‌ساز و نمایشگاه همچنین در ابتدای ولنجک لحاظ شود. 

وی بیان داشت: برای هزینه مترو در نمایشگاه همچنین قرار بر این بود شهرداری مجوز ساخت برج نمایشگاهی را دهد و در ازای آن هزینه بخشی از احداث خط را بپردازند. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شواهد نشان می دهد شهر نسبت به گذشته کثیف‌تر شده است، گفت: این سوال را از صدراعظم نوری بپرسید که مسئول مربوطه در شورای شهر است.