جایزه برای کشف کدهای مخفی ارتش آمریکا!

به گزارش افکارنیوزبه نقل از(ايسنا)، آژانس پروژه هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي آمريكا (DARPA) مسابقه اي براي كشف كدهاي كيو آر (QR) ترتيب داده است و علاقه مندان دو هفته فرصت دارند با رمزگشايي از اين كدها و وارد كردن اطلاعات در سايت اين مركز، برنده ۴۰ جايزه هزار دلاري شوند.

هدف اصلی طراحان این مسابقه استفاده از این شیوه برای دسترسی سریع به منابع ضروری در مواقع اضطراری از جمله در زمان وقوع سیل و زلزله عنوان شده است.

این کدها شامل منابع مورد نیاز در مواقع اضطراری از جمله آب، غذا، گاز، ‌ژنراتور، باتری، ‌ رادیو، خودرو، نور و تجهیزات پزشکی است.

نخستین فرد یا تیمی که موفق به رمزگشایی از تمامی کدهای QR شود، جایزه را دریافت خواهد کرد و درصورتی که هیچ گروهی موفق به کشف تمامی کدها نشوند، جایزه بطور مشترک بین شرکت کنندگان تقسیم می شود. این مسابقه از ۲۳ فوریه آغاز و تا ۸ مارس ادامه دارد.

کد «کیو آر» مخفف Quick Response یا پاسخ سریع، یک رمز میله‌یی ماتریسی است که با پوینده های QR تلفن های همراه هوشمند قابل رمزگشایی و خواند است. داده های موجود در این بارکد مربع شکل شامل نوشته، شماره تماس یا نشانی سایت است و در حال حاضر برای ردیابی و اطمینان از اصالت کالا یا قطعه تولیدی به کار می رود.

انتهای پیام