به گزارش افکارنیوز ، بر اساس تحقیقات دانشمندانی که به مطالعه میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر اروپا میپرداختند، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در بریتانیا برابر یا حتی کمتر از فراسه و آلمان است.

به گزارش فارس به نقل از تلگراف، بر اساس این تحقیقات مشخص شده است که آمار مرگ و میر ناشی از سرطان سینه میان شش کشور انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و لهستان که در طی دهه گذشته دارای بالا‌ترین آمار مبتلایان و درگذشتگان ناشی از سرطان بودند، پیشرفتی چشمگیر داشته است.

سازمانهای خیریه سرطان از ارقامی که صبح امروز در مجله آمار سالانه سرطان گزارش داده شده استقبال کردند.

دکتر «راشل گریگ» مدیر موسسه خیریه سرطان سینه در اروپا گفت: «ما در دهه‌ای زندگی می‌کنیم که تعداد مبتلایان به سرطان سینه در حال افزایش است اما با شنیدن خبر کاهش یزان مرگ و میر ناشی از این سرطان در سال ۲۰۱۲ امید به آینده در قلب ما پر رنگ‌تر شده است.»

وی در ادامه افزود: «مطمئنا در دستیابی به چنین نتیجه‌ای علاوه بر پیشرفتهای پزشکی، افزایش آگاهی عمومی نیز تأثیر داشته است.»

«کا‌ترین تامسون» رئیس اداره اطلاعات آماری تحقیقات سرطان گفت: «درست است که بر اساس نتایج این مطالعه میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه روندی رو به سقوط دارد اما در حال حاضر ۱۲ هزار زن بریتانیایی در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان سینه قرار دارند و لذا باید سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه آگاهی و درمان این بیماری افزایش یابد.»

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۲ میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در میان ۲۷ کشور اروپایی از هر صد هزار نفر ۸۵.۱۴ نفر باشد.

بودجهای که دولت انگلیس برای مقابله با سرطان در این کشور در سال جاری میلادی اختصاص داده است برابر با ۷۵۰ میلیون پوند میباشد. یک از اهداف این بودجه بندی نجات جان ۵ هزار بریتانیایی مبتلا به سرطان تا سال ۲۰۱۵ است.