به گزارش برسام، کاربران اینترنت وای فای روز به روز به تعدادشان افزوده می شود،از استفاده عمومی(خانه) گرفته تا کارهای تجاری، بانک ها و & . از این رو اگرشما یک رمز عبور قوی برای خود انتخاب نکنید خطر بیرون همیشه در کمین خواهد بود. خوب ما امروز می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه از این خطرات جلوگیری کنید.

خوشبختانه چندین تکنیک برای شناسایی دزد وجود دارد، راحت ترین و ساده ترین روش نگاه کردن به چراغ Router می باشد، به طور مثال شما کامپیوتر خود را در حالت Hibernate گذاشته اید و هیچ گونه ارتباط اینترنتی ندارید، با یک نگاه به Router می بینید که چراغ Internet دارد چشمک می زند، این یکی از نشانه های دزد می باشد، حالا خیلی از شما ها الان در این فکر هستید که این راه زیاد موثر نیست، بله درست فکر می کنید، حالا وقتی خودتان دارید با اینترنت کار می کنید آن وقت چگونه تشخیص داد که کسی از ما دزدی می کند یا نه.

روش بهتر این است که به Router خود وصل بشید و از داخل پنل به آدرس زیر بروید:

My Network / Device List

در اینجا لیستی از DHCP Clients ها را می بینید، که به راحتی می توانیید ببینید که آیا کسی به وای فای شما وصل است یا نه، این آدرس در برخی Router ها کمی تفاوت دارد اما پیدا کردن اش زیاد سخت نیست، راستی یادم رفت بگم چگونه وارد Router خود شوید، راهنمایی وارد شدن در زیر هر Router درج شده است اما تقریبا تمامی Router ها برای وارد شدن به تنظیمات از چنین روشی استفاده می کنند:

۱ - Browser مثل Firefox باز کنید و آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را وارد کنید.

۲ - یوزر و پسورد به طور پیش فرض admin می باشد.

۳ - به آدرسی که در بالا بیان شد مراجعه کنید.

اگر بعد از انجام این کارها متوجه شدید که کسی دارد از شما دزدی می کند باید به دنبال راه حلی برای این مشکل باشید، یکی از راه حال ها همانطور که در بالا بیان شد گذاشتن پسورد قوی می باشد، توجه داشته باشید که از پسورد هایی مثل: تاریخ تولد، شماره مبایل و شماره شناسنامه و …. اکیدا خوداری کنید، سعی کنید پسورد ترکیبی داشته باشید به طور مثال: b @ r$am ۲۵io

روش دیگر استفاده از برنامه های کاربردی می باشد، بعضی برنامه ها به کاربر قبل از وصل شدن یک سری سوالات پرسیده میشود و در صورت پاسخ صحیح می توانند به وای فای وصل بشن برنامه هایی مانند WiFi Guardian البته در بیشتر موارد یک پسورد قوی کافی است.