به گزارش افکارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:در کنفرانس سالانه شرکت خودروسازی آئودی در سال ۲۰۱۲ ،مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که آئودی قصد دارد که مدلهای هیبریدی خودروهای خود را نیز به زودی روانه بازار کند.

رابرت استادلر مدیر عامل خودروساز آلمانی این خودروها را از سری A۳، A۴ و Q۷ اعلام کرد که به تدریج به سیستم سوخت ترکیبی هیبریدی مجهز خواهند شد.
او در این مورد می‌گوید: ”ما در حال برنامه ریزی در مقیاس کوچک و محدود برای تولید این گونه خودروها هستیم که یک عنصر حیاتی در نوآوری و فن آوری امروز است و در ضمن ما دوست داریم تا به مشتریان خود تجربه رانندگی خودروی الکتریکی با کیفیت آئودی را هدیه کنیم”.

این شرکت ابتدا در سال ۲۰۱۴ مدل ترکیبی هیبریدی A۳ را روانه بازار خواهد کرد و سپس تا سال ۲۰۲۰ انواع ترکیبی سوخت هیبریدی A۴ وQ۷ را به بازار خواهد فرستاد.

این شرکت بسیار امیدوار است که با ارائه مدل انحصاری هیبریدی E - TRON بتواند به یک فروش ۶ رقمی‌دست پیدا کند.

استادلر تمرکز آئودی را در بهینه‌سازی سوخت موتورهای دیزلی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای CO۲ اعلام کرد و معتقد است که فروش خودروهای هیبریدی با افزایش ۴ درصدی در هر سال روبرو خواهند بود.

در ضمن آئودی نظر ویژهای بر بازار چین دارد و قصد دارد تا با دو برابر کردن شبکه فروش خود در این کشور تا پایان سال ۲۰۱۳ بتواند با ارائه مدلهای ویژه برای این بازار سود سرشاری را نصیب خود کند.