لزوم هوشمندسازی امور خدمات شهری

مجتبی یزدانی در جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق 22گانه که با حضور فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ، سالک فرمانده سازمان بسیج شهرداری تهران، مدیران عامل سازمان ها و شرکت های حوزه معاونت خدمات شهری، معاونین خدمات شهری مناطق 22گانه و... برگزار شد، گفت: نگهداشت شهر تهران اولین اولویت در حوزه خدمات شهری است.

اخبار اجتماعی- یزدانی در ادامه گفت: حوزه خدمات شهری به لحاظ خدمات رسانی مستمر به شهروندان ارتباط بسیاری با مردم دارد و از این حیث باید تمامی اقدامات منتج به رضایتمندی حداکثری شهروندان شود.

وی با تاکید بر هوشمندسازی در امور خدمات شهری اظهار کرد: با توجه به ماموریت های مهم و مختلف این معاونت، هوشمندسازی در امور خدمات شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است و نقش بسیار مهم و پررنگی را در راستای خدمات رسانی هرچه مطلوب تر به شهروندان ایفا می کند. 

یزدانی بر تعیین و اعلام پروژه های مهم در حوزه خدمات شهری در هر منطقه به تفکیک تاکید کرد و در ادامه گفت: آمادگی های لازم در مناطق برای برپایی جایگاه  های عرضه دام بمناسبت عید سعید قربان صورت گیرد. همچنین از هم اکنون سناریوی برف و باران توسط  تمامی مناطق 22گانه تهیه شود.

وی در این جلسه بر موضوعاتی چون صورت وضعیت الکترونیک، تفکیک زباله از مبداء، طرح نگهداشت کارگاه های ساختمانی، الزام معاینه فنی خودروهای حوزه خدمات شهری، چگونگی نظافت و رفت و روب بزرگراه ها، ارزیابی تفکیک پسماند در ساختمان های اداری در مناطق22گانه و... تاکید کرد.

مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز در این جلسه بر آبیاری فضای سبز از ساعت 6 بعدازظهر تا 8 صبح تاکید کرد و گفت: از 8 صبح به بعد آبیاری فضای سبز ممنوع است و در این راستا باید ناظران نظارت لازم را داشته باشند.

همچنین در این جلسه فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز با بیان این که به جهت اهمیت دو معاونت خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک وقت و انرژی مضاعف تری به این دو حوزه اختصاص داده شده است، گفت: بخش عمده ای از خدمات در سطح شهر تهران به حوزه خدمات شهری باز می گردد که با شهروندان ارتباط مستمری دارند، از این رو هوشمندسازی در موضوعات مختلف این حوزه از اهمیت بسیاری برخوردار است و اقدامات بسیار خوبی نیز در حوزه خدمات شهری در حال انجام است.