اولویت های اصلی پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی ناجا کشف علمی و اطلاعاتی جرم را جزء اولویت های اصلی پلیس آگاهی عنوان کرد و گفت: سهم کشف علمی جرم باید به صورت صعودی بالا برود تا با مدیریت و برنامه ریزی دقیق این سهم را به یک عدد قابل قبول برسانیم.

اخبار اجتماعی- سردار "محسن حسن خانی" در نشست تخصصی روسای بررسی صحنه جرم اداره های تشخیص هویت پلیس آگاهی سراسر کشور با اشاره به اینکه پلیس آگاهی سرپنجه های کشف علمی جرم در نیروی انتظامی است، گفت: دستگیری و کشف بیش از 90 درصد جرایم اصلی تاثیرگذار در حوزه امنیت برعهده این پلیس است.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از کشورها در وضعیت امنیتی مناسبی قرار ندارند، "امنیت" نظام جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است و تکلیف ما این است که اجازه ندهیم هیچ خدشه ای به آن وارد شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه انتظار مردم از هر یک از پلیس های تخصصی انجام صحیح ماموریت های محوله است، تصریح کرد: وقتی که پلیس برای کشف وارد صحنه جرم می شود از نظر روحی برای فرد یا افراد صدمه دیده بسیار تاثیرگذار است و این امید برای آنان ایجاد می شود که در آینده نزدیک احتمال پیدا شدن اموال یا دستگیری متهمان وجود دارد بنابراین باید این اعتماد را حفظ و آن را توسعه کمی و کیفی بدهیم.

سردار حسن خانی کشف علمی و اطلاعاتی جرم را جزء اولویت های اصلی پلیس آگاهی عنوان کرد و گفت: اگر کارشناس و کارآگاهی با ورود به صحنه جرم بخواهد به یک پرونده رسیدگی کند در صورتی که دقیق و موشکافانه با رعایت نکات بررسی کند حتما منجر به کشف خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشف علمی جرم میسر نمی شود مگر با بررسی دقیق صحنه جرم، تصریح کرد: مدیریت از سوی کارشناسان بررسی صحنه جرم بسیار مهم است به طوری که هر استان با توجه به منطقه جغرافیایی و بومی (جرم خیز و آلوده به جرم) برنامه ریزی خاص خود را دارد که باید به صورت جدی ورود پیدا کند.

وی تحول و آشنایی با موضوعات جدید را یکی از شاخصه های افسر بررسی صحنه جرم دانست و گفت: علاقه مندی، تخصص و تجربه در کار مهمترین رکن موفقیت در این حوزه است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه کارآگاهان با تجربه و بازنشسته می توانند پلیس آگاهی را در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده یاری رسانند، خاطرنشان کرد: محققان و پلیس های دنیا بر این اعتقاد هستند که بررسی صحنه جرم کلید کشف حقایق است و به دلیل تخصصی بودن، ظرافت های خاص خودش را دارد.

وی کشف علمی جرم و برداشتن گام های جدید را از اولویت ها و تاکیدات فرمانده ناجا عنوان کرد و افزود: تمام سعی خود را در برای تحقق این هدف به کار خواهیم گرفت.

سردار حسن خانی با بیان اینکه باید تجهیزات را خودمان تولید و از طریق فراخوان و بومی سازی آن را مرتفع کنیم، ادامه داد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که "ما مشکل داریم ولی بن بست نداریم" بنابراین نباید فکر کنیم به بن بست رسیده ایم؛ بلکه باید تلاشمان را مضاعف کنیم.

براساس گزارش سایت پلیس، وی کارکنان بررسی صحنه جرم را در سراسر کشور نیروهای جهادی، متدین و انقلابی عنوان کرد و گفت: سهم کشف علمی جرم باید به صورت صعودی بالا برود تا با مدیریت و برنامه ریزی دقیق این سهم را به یک عدد قابل قبول برسانیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با خطاب به روسای ادارات بررسی صحنه جرم سراسر کشور تصریح کرد: از موقعیتی که خداوند به شما برای خدمت به مردم داده است استفاده کنید کار شما حل مشکلات است که اگر با اعتقاد به این مسئله برخورد کنید گشایشی ایجاد می شود که همه به حال شما غبطه خواهند خورد.